IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Париж Toyota показва третото поколение на Avensis

Сред многобройните новини на щанда на Toyota в Париж, блести новото поколение на автомобила от среден клас Avensis.

В Париж Toyota показва третото поколение на Avensis
В Париж японците показват седан и комби от новото поколение, което е създадено тук в Европа, във френското студио ED2, а производството е във Великобритания. 


Третото поколение на Avensis е с по-големи размери от досегашното. Дължината на седана е 4695 мм, на комбито 4765 мм. И двете версии са широки по 1810 мм. Височината е без промяна от тази на сега познатия  Avensis, както и разстоянието между осите – съответно 1480 мм и 2700 мм. 

Колата е с отлична аеродинамика, като коефициентът на аеродинамично съпротивление при седана е 0.28, а при комби версията 0.29, което е сред най-добрите показатели в този клас. 


Има новини и при двигателите, като третото поколение на Avensis ще бъде с три нови бензинови агрегата на Toyota. Първият е Valvematic с работен обем 1.6 литра. Неговата мощност е достигнала 132 к.с., а максималният му въртящ момент е 160 Nm или с 10 Nm повече от този при досегашния агрегат 1.6 VVT-I използван при Avensis. Вторият нов двигател е също Valvematic, но с по-голям обем – 1.8 литра. Той може да бъде комбиниран освен с механична скоростна кутия и с новата Multidrive S. Мощността на този двигател е 147 к.с. Най-силен сред новите двигатели Valvematic е двулитровият агрегат с мощност 152 к.с. 


Новият Avensis се предлага и с три дизелови двигатели, които са модернизирани версии на досегашните агрегати. При тях е повишено налягането с което се впръсква горивото и са намалени вредните емисии от 3 до 10% в зависимост от обема на двигателя. 


Третото поколение на Avensis е оборудвано с така наречения „датчик на икономичността” (ECO). Това е индикатор монтиран само при вариантите с автоматична скоростна кутия, показващ доколко ефективно водачът управлява колата. При версиите с механични скорости има друг индикатор, който показва най-добрия момент за превключване на степента. Третото поколение на Avensis е с ново окачване и ново поколение система за контрол на стабилността, обозначена като VSC+. В критични ситуации на пътя тази система може сама да въздейства върху волана за завиване в дадена посока или за неговото връщане в дадена позиция. Сред оборудването на колата е и адаптиращ се круз контрол. 


Toyota Avensis 3 е с би-ксенонови адаптиращи се фарове. Джантите стандартно са с размер 16 инча.
0 от 500
  • #24
    32 rate up comment 8 rate down comment
    сар ( преди 15 години )
    За успокоение на всички-Авенсиса с ие чисто Европейска кола! Дори в Япония,в шоу-румовете наблягат на рекламата че Авенсис е made in Europe./емблемите на капака там са малко по-други/.Иначе дизайна на новият просто продължава този на американските тойоти,както това стана и при новата Корола Седан-много приличат на Камри.
  • #23
    34 rate up comment 8 rate down comment
    ТеодорМ ( преди 15 години )
    В отговор на "аз" ща кажа, че ако е прочел статията ще забележи, че дизайна е правен във Франция, сглобяването на колата ставаше до сега в Англия, сега незнам вече, може би ще продължи да е там, така че не стимулираме само Японската икономика, но явно "аз" не е помислил върху това много при изказването си. А и друго, тази кола сега струва около 40 000лв, това никак не може да се сравнява с 20 000 на Рео Лагуна, така че никак не е евтино, това че някои марки за да ги купиш, трябва да платиш и за самата емблема не означава че е хубаво, или поне толкова по-хубаво от другите. Едно БМВ 5-та серия (сравнимо по габарити с Авенсис), което струва около 120 000лв, няма да издържи 3 пъти повече от Тойотата (статистчески). То просто се прави за друг тип хора, хора, които показват обществен статус, а не че е 3-пъти по здраво. Може би е бъкано с 3 пъти повече екстри, но основните неща ги има и в Авенсис, така че пак отидохме на друг тип хора като клиенти. За задницата на колата, ще кажа да се загледате в Американските модели на Тойота и всички Лексуси (Европейски и Амеркинаски), мисля че тук ще забележите прилики, повече отколкото Мазда 6, при това даже някой може да си помисли, че Мазда са откраднали от Тойота, но в това е друга тема, просто да видите, че тук въпроса е мн. спорен. Новия Авенсис е достра странен особенно отпред. Аз така си мислех и преди 5 години, когато видях 2-то поколение, така че мисля че ще му свикна. 2-то поколение излезнаха доста здрави, мн по здрави от повечето европейски съпернци в този клас. Нормално е хората да хвърлят око. Само едно, RAV4 на Тойота не е толкова здрав, процентно, колкото Авенсис, така че ако една марка прави два модела, не е сигурно, че и двата ще са еднакво здрави, както се случва и с други марки, това не е феномен. Незабравяйте, че главните конкуренти на Тойота в този сегмент са Рено, Пежо, Ситроен, Опел, Форд (Европейския), Хонда (до някъде, че малко цената и избява доста), Мазда, можеби Хюндай (макар някой да ми се изсмее в това исказване, но поне се опитват) и остана Пасат на VW, който всячески се опитват да го вкарат в горния сегмент на БМВ, МЕрцедес и Ауди, но май няма да стане. Та така сравнения между Авенсис и БМВ 5-та серия, са малко ненормални, еднодото струва 3-пъти повече от другото. Разумния човек ще избере по евтиното, освен ако социалния му статус не налага друго, както и личните му предпочитания (макар последното да важи за всеки избор), ако става въпрос за по обикновенно предвижване и разходи. По неразумния ще гледа БМВ-то и ще направи всичко възможно да го има, но него по-вероятно няма да го интересува толкова финансовата част. Много зависи и как си искарваш парите, мислийки, че тази тенекия (колата по принцип) се обезценява за 3 години с около 50%, за разлика от "Жилището". Тойота в момента са един от най големито производители на леки автомоили, да факт. Двигателите им са в по-горната част щом става въпрос за разход, издържливост и изгорели газове, тук на първо място са може би БМВ, макар всеки един момент това може да се промени(БМВ 5-та серия, дизел 2.0л, 5.1 средер разход, купе - ~1800кг, по данни на производителя). За разлика от Пежо 207, което мина ~1900km с един резервоар на тест с кой знае какво гориво, гуми и настилка, което прави 3/100, макар по данни на производителя колата да прави 3.9 извън градско. Гледах тест на Топ Геар на АУДИ 8, с 4.2 литров дизел, мина 800мили (~1300км)с един резервоар при реална пътна обстановка с трафик, дъжд, нанагорнища и нанадаолнища и сравнително ниска средна температура, водещия даже се наложи да си пусне парното, защото му посиняха ръцете от студ. Общо взето всеки да си кара каквото му харесва, друго е дали може да си го позволи, трето е дали ще го позвли българския път (Ферари и несъразнера гърбица, саморъчно направена на някои паркинг пред панелен блок, или просто улица с ямя, в която се показват 30см от кашон на климатик). Тойота Авенсис 2-ро поколение е доста здрава кола, независимо от двигателите, доста чиста кола, независимо от двигателите и доста сигурно кола още от най ниското си оборудване(5 звезди на EuroNCap при най - ниското оборудване на модела - при няои производитрели с по "голямото" оборудване идват и повечето AirBag-и). Така че стария вече авенсис е много добър, макар сигурно да има някакъв малък процент на дефекти, но кой ли няма, само погледнете сервизите на БМВ, Мерцедес, Ауди и който си изберете, да не би да стоят без работа там, или някой вносител на резервни части.
  • #22
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Ивчо ( преди 15 години )
    Ще си ги караме, разбира се! А ти първо се научи да пишеш и не се прави на селянин! Първо, ние сме българи, а после европейци! За какъв европейски абстрактен патриотизъм ми говориш? Да не си болшевик?Второ, ние си караме японките, щото си ги бива, а европейски ще караме, когато започнем да ги правим! Едва тогава пак ще се върнем на темата за патриотизма! Бре, той не знае да пише, драска освен това на латиница! Ало, драги, ти български знаеш ли да пишеш и четеш, а? Неразумни и юруде!
  • #21
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Ивчо ( преди 15 години )
    Ще си ги караме, разбира се! А ти първо се научи да пишеш и не се прави на селянин! Първо, ние сме българи, а после европейци! За какъв европейски абстрактен патриотизъм ми говориш? Да не си болшевик?Второ, ние си караме японките, щото си ги бива, а европейски ще караме, когато започнем да ги правим! Едва тогава пак ще се върнем на темата за патриотизма! Бре, той не знае да пише, драска освен това на латиница! Ало, драги, ти български знаеш ли да пишеш и четеш, а? Неразумни и юруде!
  • #20
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Ивчо ( преди 15 години )
    Ще си ги караме, разбира се! А ти първо се научи да пишеш и не се прави на селянин! Първо, ние сме българи, а после европейци! За какъв европейски абстрактен патриотизъм ми говориш? Да не си болшевик?Второ, ние си караме японките, щото си ги бива, а европейски ще караме, когато започнем да ги правим! Едва тогава пак ще се върнем на темата за патриотизма! Бре, той не знае да пише, драска освен това на латиница! Ало, драги, ти български знаеш ли да пишеш и четеш, а? Неразумни и юруде!
  • #19
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Ивчо ( преди 15 години )
    Ще си ги караме, разбира се! А ти първо се научи да пишеш и не се прави на селянин! Първо, ние сме българи, а после европейци! За какъв европейски абстрактен патриотизъм ми говориш? Да не си болшевик?Второ, ние си караме японките, щото си ги бива, а европейски ще караме, когато започнем да ги правим! Едва тогава пак ще се върнем на темата за патриотизма! Бре, той не знае да пише, драска освен това на латиница! Ало, драги, ти български знаеш ли да пишеш и четеш, а? Неразумни и юруде!
  • #18
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Ивчо ( преди 15 години )
    Ще си ги караме, разбира се! А ти първо се научи да пишеш и не се прави на селянин! Първо, ние сме българи, а после европейци! За какъв европейски абстрактен патриотизъм ми говориш? Да не си болшевик?Второ, ние си караме японките, щото си ги бива, а европейски ще караме, когато започнем да ги правим! Едва тогава пак ще се върнем на темата за патриотизма! Бре, той не знае да пише, драска освен това на латиница! Ало, драги, ти български знаеш ли да пишеш и четеш, а? Неразумни и юруде!
  • #17
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Ивчо ( преди 15 години )
    Ще си ги караме, разбира се! А ти първо се научи да пишеш и не се прави на селянин! Първо, ние сме българи, а после европейци! За какъв европейски абстрактен патриотизъм ми говориш? Да не си болшевик?Второ, ние си караме японките, щото си ги бива, а европейски ще караме, когато започнем да ги правим! Едва тогава пак ще се върнем на темата за патриотизма! Бре, той не знае да пише, драска освен това на латиница! Ало, драги, ти български знаеш ли да пишеш и четеш, а? Неразумни и юруде!
  • #16
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Ивчо ( преди 15 години )
    Ще си ги караме, разбира се! А ти първо се научи да пишеш и не се прави на селянин! Първо, ние сме българи, а после европейци! За какъв европейски абстрактен патриотизъм ми говориш? Да не си болшевик?Второ, ние си караме японките, щото си ги бива, а европейски ще караме, когато започнем да ги правим! Едва тогава пак ще се върнем на темата за патриотизма! Бре, той не знае да пише, драска освен това на латиница! Ало, драги, ти български знаеш ли да пишеш и четеш, а? Неразумни и юруде!
  • #15
    32 rate up comment 8 rate down comment
    Ивчо ( преди 15 години )
    Ще си ги караме, разбира се! А ти първо се научи да пишеш и не се прави на селянин! Първо, ние сме българи, а после европейци! За какъв европейски абстрактен патриотизъм ми говориш? Да не си болшевик?Второ, ние си караме японките, щото си ги бива, а европейски ще караме, когато започнем да ги правим! Едва тогава пак ще се върнем на темата за патриотизма! Бре, той не знае да пише, драска освен това на латиница! Ало, драги, ти български знаеш ли да пишеш и четеш, а? Неразумни и юруде!