IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche 911 с четирицилиндров двигател?

Новите норми за ефективност, опасенията за замърсяване на околната среда и растящите цени на горивата започват да въздействат и върху производители като Porsche.

Porsche 911 с четирицилиндров двигател?
Фирмата синоним на спортни автомобили не е производител на масови модели, но въпреки това ще бъде засегната от новата ситуация на пазара. Може да се окаже факт, че Porsche ще включи и четирицилиндрови двигатели за своите модели. 

Томас Крикелберг (Thomas Krickelberg), шефът на двигателите на Porsche разкри, че шестцилиндровите двигатели при модел 911 са били разработени така, че броят на цилиндрите им да може да бъде намален „ако се появи силна потребност това да стане”. Крикелберг говори за „глобалното затопляне и потребността да се намали разхода на гориво”, като обяснява, че това ще бъдат най-вероятните причини за намаляване броя на цилиндрите при най-известния двигател на Porsche. 


Според него превръщането на шестцилиндровите двигатели в четирицилиндрови няма да бъде трудно заради самата им конструкция. Според неговите думи сега в Porsche се обмисля създаването на „социално отговорни модели”, които да държат сметка не само за динамиката но и за ефективността и размера на вредните емисии. Промените в европейското законодателство може драстично да повлияят върху продукцията на фирмата и „ние трябва да сме готови за това”, казва Крикелберг. Всъщност производителят на спортни автомобили вече разработва хибридна версия на Porsche Cayenne. 

Промяната в основният двигател на Porsche обаче е нещо различно. Този двигател е символ за фирмата, той дава същността на най-популярния модел 911 на Porsche. Това е „запазената марка” на фирмата. Дали ще се стигне до неговата промяна? 

Четирицилиндров boxer работи доста успешно при Subaru Impreza, включително и при WRX, като при агрегата на WRX се използва и турбина. Подобен тип двигатели има и при други марки и модели, така че това няма да бъде нов път за Porsche. Въпросът обаче си остава - ако това се случи дали резултатът ще бъде истинско Porsche?
0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    17 - това е стария корвет за който говориш. Новият zr1 e нова и много по-добра машина.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    tracer ( преди 16 години )
    iaz sm na tva mnenie za hybridanaistina lexus pravqt nai-dobrite hybridi oba4e da mi kazvat 4e nqma nikakvi vredni emisii...prosto ni lujat otsekude....tezi baterii naistina zamursqvatako iskame ekologi4no i efektivno gorivo trqbva da se nablqgne na vodoroda samo lo6oto e 4e za sega pri zarejdaneto e dosta opasno....gledal sm testove kak se zapalvat pri zarejdaneto si........
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Bo ( преди 16 години )
    Gospoda, shtom puk tolkova se kefite na Corvette, koito e sus zadno okachvane s listovi resiori i s po dva klapana na cilindyr, neka bude taka. Gallardo Lp560-4 e GDI(gasoline direct injection), ima 560 hp, emisii na CO2 325 gr na km, koeto e otli4no. Ako moje da mi kaje nqkoi, che Corvette v koq da e modifikaciq e po-dobyr ot tozi zvqr v kakvoto i da e otnoshenie, az shte si vyrna dumite nazad. I tuk ne stava vypros za razhod na gorivo na "hartiq", a za iztestvana situaciq. Amerikancite nikoga ne sa mogli da pravqt dobri sportni koli, tova trqbva da go znaete dobre. Moje da gi pravqt sravnitelno evtini v sravnenie s Evropeiskite, no nqma baza za sravnenie prosto. A i temata e suvsem druga, i tq e, che skopqvat sportnite koli, koito ne navyrtat mnogo kilometri. A banicharkite deto vyrtqt po 300 000 km na godina koi shte gi spre i prokontrolira? Za mene danukut trqbva da zavisi ot izminavanite kilometri godishno, ot mestopolojenieto na shofiraneto i ot staja na shofiora. I ne iskam da mi probutvat hybrid drive chiki, chiito baterii zamyrsqvat ujasno mnogo okolnata sreda(v procesa na proizvodstvoto i sled cikulyt im na jivot) Za tova govorq, qvno ima hora maloumni tuk vuv foruma.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    tracer ( преди 16 години )
    a ina4e WickedSixD e pravlambo mnogo pove4e har4at ot chervolet 100 puti pove4e da ne kajapuk i chervolet 4etoh za tqh 4e imat nqkva nova tehnologiq det dosta malko har4iama da se ima predvid 4e ne e kazano dali kogato q kara6 na pulni oboroti ili na niski ....
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    tracer ( преди 16 години )
    malko nad 60 moi 4ovek har4i lamboot opit znmse pak evo9-ta na vui4o mi har4i 26-10 v gradsko a e 280 bhpa do kolkoto porshe ne vijdam ni6to lo6o da eksperimentirat s malki dvigatelise pak na wrx dvigatela e dosta ka4estven i nqma da lo6o da e na wrx sti koito e 300bhp.......
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 16 години )
    голямото Ламбо харчи по 20-30 градско. За какво ми говориш въобще??!!
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 16 години )
    Chevrolet ще произвеждат по две хиляди екземпляра от суперспортното купе на година. Очаква се ZR1 да се превърне в най-икономичния автомобил в клас над 600 кс на пазара с разход от 16.5 л/100 км в градски и 11л/100 км в извънградски цикъл.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    WickedSixD ( преди 16 години )
    абе човек,ти май говориш "през главите си" . Шевролет *** е най-икономичната кола в момента от този клас,за нейната мощност и всичко. А Ламбо точно СА НАЙ-МНОГО харчещите двигатели. Просто каква глупост каза че Ламбо харчи по малко от Корвет... Наистина покажи ми къде го видя тва? Ти знаеш ли въобще че разликата в разхода им е около 5 до 10 литра в полза на ***! Леле колко ме нервират такива като тебе.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Bo ( преди 16 години )
    Tova e pylna glupost. Evrpopeiskata komisiq se e pobyrkala totalno, globalnoto zatoplqne ne e rezultat ot avtomobilizma, a pove4e ot estestveni procesi na razvitie na planetata ni.Pove4e vreda nanasqt fermite za edyt rogat dobituk i svine, koito otdelqt ogromni koli4estva metan v atmosferata bez katalizator razbirase, ako chatkate.Po skoro mnogomiliardnostta na choveshkata naciq i potrebnostta ot izhranvaneto i vodi do "loshite" za nas promeni. Zashtoto da rechem za nqkoi microoraganizmi tova moje puk da e jivotooblagorodqvashto i da vodi do obogatqvane na jivotinskoto raznoobrazie. Lamborghini, Ferrari, Porsche bez tehnite unikalni dvigatelie s harakteren tembyr, bas, dusha sa kato cigulka Stradivari bez struni. Vse edno da svirish na royal bez zvuk. Pylna glupsot. Suvremeniqt svqt mai totalno se e pobyrkl.A na WickedSixDa moga da kaja, che imenno na Lambo ne sa nai-prahosni4eskite dvigateli.Dostaty4no e da gledate Top Gear S11Ep01, za da vidite, che sled karane s pylna gaz po pista sled Audi R8 ostava Lambo Murcielago po ikonomi4nost kato izduhvat McLaren SLR, Ferrari 599 GTB, Chevrolet Corvette. Taka, che nedeite da govorite prez glavite si.Super kolite obiknoveno razpolagat s nai-visoki tehnologii na obrabotka na povyrhninite i na splavite v dvigatelite si, puk i razpolagat i sus super computer systems ECU za upravlenie na dvigatelite. Taka che rezonno davat dobri rezultati za tova, koeto predlagat kato dinamika.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    penev ( преди 16 години )
    Нормално е Порше да е помагало на Фолксваген в миналото! Но в днешно време да си купиш Порше, пък то всъшност да е Ауди е повече от смешно. Това са коли, супер коли, които не бива да се смесват с ежедневните марки и техните спортни версии.Ауди R10 е дизелов автомобил. Ако Порше се появи с дизелов мотор и то не бокстер, какво Порше ще бъде? Само една емблема