4/89 Представяне на новата генерация на модела с 3 и 5 врати. Мотори: 1.1 литра бензин с 50 к.с. и 1.4 литра бензин с 71 к.с.9/89 Увеличен обем на резервоара - 42 литра и багажника - 250 литра10/90 1.8 литров дизелов мотор с катализатор за оксидация и 60 к.с.1/92 Представяне на Фиеста S с 105 к.с. и Фиеста XR2i с 130 к.с.1/94 Еърбег за водача серийно, 1.4 литровия бензинов вече 73 к.с.1/96 Смяна на модела: Нова генерация на малкия автомобил с 3 и 5 врати, Мотори:
1.3 литров бензинов с 50 к.с. или 60 к.с., 1.25 литров бензинов с 75 к.с., 1.4 литров с 90 к.с., както и един дизелов 1.8 литров с 60 к.с.7/97 Еърбег за мястото до водача серийно9/99 Подобрения в модела, нагаждане към новия дизайн на Форд - New Edge7/00 Нов дизелов мотор - 1.8 литров с директно впръскване и 75 к.с.9/01 Представяне на изцяло новия наследник10/04 1.6 TDCI с 90 к.с.По време на изключетелно дългата си кариера Фиеста преживя всички върхове и спадове. Форд реагираше на спадовете с продажбите с атрактивни предложения, оферти под формата на специални модели, интересни бонус пакети с любимите екстри и т.н. Историята на модела е дълга и преминава дори през паралелно предлагане като Мазда 121.От гамата на моторите, предложени на пазара през 96-та година, особено добро впечатление прави 1.25 литровия бензинов с 75 к.с. Другият двигател, който се радва на особена популярност е антиката 1.3 литра бензин с долно позициониран разпределителен вал и 50 или 60 к.с. Версията с 90 к.с. почти не играе роля на пазара.
С предлагания дълги години единствен дизелов мотор инженерите от Кьолн не успяха да постигнат стандарта за класа. 1.8 литра обем на мотора имат смисъл само за онези, които наистина карат много. Чак от 2000 година се предлага модерни дизели с директно впръскване и пъргавите TDCI в актуалната Фиеста.
До всеобхватното преработване на модела през 96-та Фиеста предлагаше в много детайли автомобилна техника от 80-те години. Естествено подразбиращи се елементи като автоматичен механизъм за пръскане на вода по стъклото или задна чистачка, работеща на интервали не можеха да се поръчат дори срещу доплащане. Форд сложи край на тези недоразумения в края на 90-те, но някои неща като отваряне на багажника само с ключ се запазиха чак до преставянето на новия модел през 2001 година. Към добрите страни на Фиеста спадат от край време удобните седалки, които предлагат достатъчно място дори на по-едри хора. По отношение на сигурността колата разполагас 2 еърбега серийно още от средата на 1997 година. ABS срещу доплащане се предлагаше от началото на 96 г., а влезе в серийното производство през 99 г. Не всички екземпляри, обаче разполагат с такова оборудване, тъй като ABS-а и сервото на волана можеха да се извадят от цената на автомобила. Форд се специализира в минимизиране на цената, с което даде възможност на клиентите си да се откажат доброволно от повече сигурност и комфорт. Фиеста принадлежи към непретенциозните автомобили на пазара. Фиксираните и сервизните разходи се движат в предвидими рамки.
Който залага на комбинацията от култура на придвижване и добри технически характеристики ще остане доволен от 1.25 литровия бензинов мотор, макар че и старите 1.3 литрови се справят добре в сферата на приложение на Фиестата.
Най-често срещани повреди:
Мотор: Повреди, предизвикани от загубена капачка на отвора за наливане на масло (до 97 г.)
Проблеми със запалването: Дефектни генератори, скъсани кабели и ремъци. Дефектни ламбдасонди (02 г.)
Ходова част: Проблеми с носачите, стабилизаторните лагери (обратно повикване в сервизите през 96 г.) и главния спирачен цилиндър
Изработка: Неуплътнени врати, прозорци, шибидах