IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещето – различни марки един автомобил

Глобализацията засяга силно и автомобилната индустрия.

Бъдещето – различни марки един автомобил
В шоурум на Peugeot ще чуете, че някои от двигателите на техните модели са разработени заедно с BMW. В Чешкия град Колин вече няколко години с произвежда един автомобил под три различни марки – Toyota Aygo, Citroen C1 Peugeot 107. 


Fiat 500 е идентичен в механиката с Ford Ka. Наскоро разбрахме за алианса между BMW и Fiat, при който следващото поколение на Mini ще използва платформата на Punto. Mercedes, BMW и General Motors разработват съвместно хибридна система. PSA и Mitsubishi разработват съвместно SUV модели и електромобил. Suzuki и Nissan започват съвместна дейност по редица модели. 


Може да се изброява още дълго. Съюзите, временни или по-дълготрайни между отделните автомобилни фирми им помагат да снижат разходите по разработка на нови модели и да ускорят появата им на пазара, а това в крйна сметка означава по-високи печалби. 

Според изданието Automotive News Europe, производителите все по-често формират съюзи за разработване на нови технологии. От една страна така се изравняват възможностите на отделните фирми и те държат под око конкурентите, от друга рязко падат разходите за разработка на бъдещи скъпо струващи технологии за хибридни системи, водородни двигатели или електромобили. 


Увеличават се и разходите за инвестиции в класическите автомобили с двигатели с вътрешно горене, поради непрекъснато растящите изисквания за опазване на околната среда и за висока ефективност. 

„Сега използваните технологии в автомобилите през последните десетина години се промениха значително. Дори и най-силните в бранша не могат да си позволят всичко да правят сами”, казва пред Automotive News Europe Ралф Калмбах (Ralf Kalmbach), независим консултант в автомобилната индустрия. 

Може да се очаква, че следващите десет години ще донесат още по-радикални промени, като делът на автомобилите с алтернативно гориво бързо ще расте. Това в още по-голяма степен ще кара производителите да се съюзяват и дори обединяват, като може да се очаква появата на още стратегически съюзи и дори сливания, считат експертите.
0 от 500