Напоследък обаче има редица индикации, че тази стратегия може да бъде сменена с друга, защото се оказва доста скъпа. Сега според експерти във Volvo ще бъде по-изгодно да се фокусират върху по-евтини модели които да продават в по-големи обеми.
Първоначалното решение на Volvo например, да разработи SUV модела ХС60 (на снимката), изцяло самостоятелно се оказа не само скъпа, но и трудно изпълнима. Стигна се до сериозно забавяне в разработката на модела. Вътрешен източник от Volvo казва пред британското издание Autocar, че вече е решено при разработката на този модел да се използват съществуващи технологии от Ford, включително и платформа. Това ще ускори разработката и ще я направи по-евтина.
Сега във Volvo планират пускането на по-евтини дизелови модели, както и нови компактни модели в своето производство. Ако всичко това стане факт, то ще представлява радикална промяна в стратегията на шведската марка.
В цялостния план на Ford за преструктуриране фигурира като цел повишаване производството във Volvo с 50%. Възможно е новата стратегия да помогне тази цел да бъде постигната.
В същото време все още се говори за възможната продажба на шведската марка от намиращата се в труден момент американска група. От Ford обаче продължават да отричат тези си намерения и твърдят, че ще запазят марката известна най-вече с безопасността и надеждността на своите модели.