IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo сменя стратегията?

Доскоро стратегията на Volvo беше ясна.

Volvo сменя стратегията?
Шведите целяха да разположат своите модели в луксозния сегмент от пазара и да се конкурират с големите немски марки в Европа. Идеята беше да се помага и на Ford, който е собственик на шведската марка, да запази своята част от пазара на луксозни автомобили, след като продаде чест от бившата вече Premier Auto Group. 

Напоследък обаче има редица индикации, че тази стратегия може да бъде сменена с друга, защото се оказва доста скъпа. Сега според експерти във Volvo ще бъде по-изгодно да се фокусират върху по-евтини модели които да продават в по-големи обеми. 


Първоначалното решение на Volvo например, да разработи SUV модела ХС60 (на снимката), изцяло самостоятелно се оказа не само скъпа, но и трудно изпълнима. Стигна се до сериозно забавяне в разработката на модела. Вътрешен източник от Volvo казва пред британското издание Autocar, че вече е решено при разработката на този модел да се използват съществуващи технологии от Ford, включително и платформа. Това ще ускори разработката и ще я направи по-евтина. 

Сега във Volvo планират пускането на по-евтини дизелови модели, както и нови компактни модели в своето производство. Ако всичко това стане факт, то ще представлява радикална промяна в стратегията на шведската марка. 

В цялостния план на Ford за преструктуриране фигурира като цел повишаване производството във Volvo с 50%. Възможно е новата стратегия да помогне тази цел да бъде постигната. 

В същото време все още се говори за възможната продажба на шведската марка от намиращата се в труден момент американска група. От Ford обаче продължават да отричат тези си намерения и твърдят, че ще запазят марката известна най-вече с безопасността и надеждността на своите модели.
0 от 500