Говореше се, че и роудстера ще получи двигателят с обем 2.3 литра, с който са всички споменати модели. Точно липсата на „гореща” версия е най-честата критика към култовия открит автомобил. Доста дълго се говореше, че този пропуск ще бъде запълнен.
Очакваше се това да стане още през 2007 г., а за американския вариант (Mazdaspeed) това трябваше да стане в началото на тази година.
Сега вече имаме окончателно решение – според говорител на Mazdа, двигателят 2.3 е доста висок за да се вмести в моторния отсек на роудстера. Освен това този двигател трябваше да се преработи, защото е напречен тип, а за МХ-5 е нужен надлъжно разположен агрегат.
Тази сложна история с двигателя с обем 2.3 литра е разбираема, но е интересно защо да не се потърси друг мощен агрегат за роудстера? Сега единствената възможност да се кара потентна версия на този автомобил е някоя от малкото тунингови фирми, които монтират към двигателя компресор или турбина.