Създаването на един изцяло нов двигател например, би струвало около 1 милиард долара на всеки от тях. Разходите по създаването на нова скоростна кутия са около 800 милиона долара. Сътрудничеството между двата гиганта би намалило тези разходи на половина за всеки от тях.
При това не е нужно крайният резултат да бъде общ. Електронното управление на двигателя може да бъде настроено по различен начин в различните модели и марки, при които този двигател ще се ползва. От Ford разчитат да получат и достъп до технологията на хибридния Chevrolet Volt, а GM се надява да съкрати значително бюджета за развойна и изследователска дейност.
Съгласно информацията на The Detroit News, първи от Ford са поискали разговори с General Motors преди около месец. От GM обаче не били единодушни в решението за съвместна дейност с Ford.
Било е напомнено, че предишни общи проекти са донесли само печалби за GM, имало е и съпротива, но в крайна сметка Съветът на директорите приел решение да започнат преговори.
Досега е имало три срещи на високо равнище, в които са участвали Барб Самараджич (Barb Samardzich), началник на отдела за разработки на скоростни кутии във Ford, и неговият колега на същата позиция в GM Том Уилкинсън (Tom Wilkinson).
От двете групи отказват да дадат подробности за разговорите или дори да потвърдят за тях.