IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наближава премиерата на третия Prius

Третото поколение на хибридния модел Prius на Toyota ще има световната си премиера през януари на автомобилния салон в Детройт.

Наближава премиерата на третия Prius
От фирмата съобщиха, че продажбите на новия Prius ще започнат през април 2009 г., първо в Япония и САЩ. Най-новите шпионски снимки показват, че промените във външния вид на Prius няма да бъдат големи. Третото поколение ще бъде малко по-голямо от сегашното и ще предлага по-обемен интериор. 


Колата ще има и по-широка следа. Това ще позволи автомобилът да бъде по-луксозен от сегашния. Системата Hybrid Synergy Drive също няма да бъде с радикални промени. По-същественото е, че сегашният бензинов двигател с обем 1.5 литра ще бъде заменен от по-мощен с обем 1.6 литра. 

Въпреки по-голямата мощност разходът на гориво ще бъде по-малък в сравнение със сегашния модел. Производителят обещава среден разход от 4.9 литра на 100 км. в градски условия и 5.2 литра при висока скорост на магистрала. 

От Toyota съобщават, че са успели да увеличат разстоянието което колата ще изминава само на електрическа енергия. Нови ще бъдат батериите, произвеждани в нов завод в Япония, като те остават никелови, каквито са в Prius и сега. Очаква се новите литиево-йонни батерии да влезнат в третото поколение на Prius през 2010 г. 

Друга новост е добавянето на слънчев панел на покрива, който ще захранва странични устройства, като климатика, радиото и др. Очаква се цената на третия Prius в САЩ да бъде малко по-висока от сегашната и ще стига около 24 000 долара. 

По нататък се очаква Toyota да обогати семейството на Prius, като се появи комби версия и дори кабриолет. Вече е потвърдено, че в завода на Toyota в Мисисипи, САЩ, ще произвеждат Prius от 2010 г. Тогава се очаква годишното производство на Prius да достигне 480 000 броя.
0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Може да имат успех в Щатите, където държавата дава някакви облекчения за такива автомобили. Но у нас да имаш такава има смисъл само заради модата. Спомням си дори, че правеха тест по едно предаване и Приус има предимство единствено в града. Скоро ще излязат масово електрическите автомобили и хибридът ще стане динозавър. Вече има модели, които зареждат батериите си за 10 минути и изминават 300-400 км. с едно зареждане, което вече е алтернатива. Ще мине време докато стане масово и съответно ще трябва да се повиши произведството на електроенергия и да се оборудват станции за зареждане.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Тойота ще има голям пазарен успех с този автомобил. Тук не е толкова важно дали е по-ефестивен от дизела. Важното е, че е модерен. Досега модерни бяха джиповете макар, че за голяма част от притежателите им и лекият автомобил ще им върши същата работа за доста по-ниска цена. Важна е модата, а тя сега се сменя.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Щом дизелът сега ти харчи 3/100,като тръгнеш да го продаваш разходът да не падне на 2/100?
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Не съм съгласен, че са почти еднакви. Аз карам 2 коли, едната е дизел 1.5 80 к.с., другата е бензин 1.6 103 к.с. При бързо каране разходът на бензина не пада под 8.5, докато при дизела не се вдига повече от 4.5/100. Ако икономисвам при бензина пада до 6/100, а при дизела до 3/100. При това дизелът има много по-добра динамика защото при 2000 оборота има около два пъти по-висок момент.Може би нешата ще са различни при новите бензинови двигатели с малки обеми, които ще бъдат с турбо, което ще е ефективно в ниските обороти. При тях ще има също висок въртящ момент в ниските обороти и нисък разход на гориво. Като добавим към това и по-ниската цена на бензина(горивото) спрямо дизела, това вече ще е истински конкурент на комън рейл дизела.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    истината е че дизела и бензина са почти днаквина 5th gear са сравнявали на писта един и същи модел на бензин и дизел и резултата е с минимална разлика а разхода си зависи аз карам мазда 323 1.3 16v баща ми я кара с със среден разход 7/100 аз я карам с 20/100
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Май все още има хора, които не са се качвали на съвременен дизел. Нито мирише нито има по-лош комфорт от бензинова. Да не говорим колко лесно се кара, можеш да караш със 70 км/ч на 5-та, а достигнеш ли 90 км/ч вече си с такъв въртяш момент, че няма нужда да включваш по-ниска ако искаш рязко да ускориш. При това оборотите са ти още ниски има още много нагоре. Дизелът има сила точно където трябва и не усеща климатика.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    traktor ( преди 16 години )
    aide stiga gluposti, koi normalen 4ovek kara kola na nafta? nai malko miri6e gadno...
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Не позна, карам кола нисък среден клас (дет се вика Голф клас за да се ориентираш), комън рейл дизелът е с висок въртящ момент разположен в ниските обороти и може да бъде сравняван само с бензинов двигател с по-висока кубатура. Градско в София се върти около 6 и нещо на 100 и то в центъра, а на извънградско пада под 4/100, но най-точно е това, което написах - 5/100 според фактурите от зарежданията за изминати 70000 км.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    badi ( преди 16 години )
    Neznam kakkav smart dizel kara6 batka s razhod 5/100 savrelnite tdi motori varvqt dosta dobre no v usloviqta na sofia edin golf tdi ne pada pod 10 ina4e na knijka i nego si pi6at 4e har4i 5 a kakv momenten razhod pokazva po dobre da ne kazvam 6toto 6te vi stane lo6o.Istinata v hibrida ne e ikonimiqta sas sigornost ima koli koito har4at po malko ot vaprosniq prius tuk ideqta e da za izpolzva neizrazhodenata toplina enrgiq na motora i da se perubrazuva v elekti4eska koqto da zadvijva elektro motora i taka tozi elektor motor kato pomaga na bezzinoviq 1.5-1.6 litrov kolata ima mo6nosta na 2000 i pove4e kubikov motor. Ikonomiq 6te ima ako napravqt hibrid 500 kubika koito s el motora da dava mo6nost na kola 800 ili 1000 kubikova, kola kolkto da se predvijva i da har4i po 2-3/100.
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Аз карам дизел и средният ми разход засечен по бензиноколонките за 70 000 км. е точно 5/100. На този Приус, който даже още не е в производство му дават проектно 5/100, но реално като се засече по бензиноколонките разходът ще се качи още. Защо ми е такъв хибрид, по-скъп, по-сложен? Скоро Тойота ще бъдат изхвърлени от тази ниша от други марки, които позволяват зареждане на батерията от мрежата, които предлагат електромобил с генератор и други напредничеви решения с по-нисък разход.