IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Технологията „stop-start” става масова до две години

Само след няколко години ще бъде обичайно при повечето автомобили, когато спрат на светофар двигателят им да се изключи автоматично, а когато водачът иска отново да тръгне, двигателят автоматично да се включи.

Технологията „stop-start” става масова до две години
Технологията е известна от няколко години, нарича се „stop-start” и пести доста гориво при градски цикъл на движение. Сега повечето големи производители ще я въведат при всички свои нови модели. 

От Renault съобщиха, че системата „stop-start” ще бъде монтирана при всички техни продавани в Европа модели най-късно до две години. Същите планове има и Fiat, а от BMW вече монтират тази технология при повечето нови модели. Технологията въвеждат и в Peugeot, Citroën, Volkswagen, Mercedes, Opel, Ford ….

Освен икономия на гориво, монтирането на системата „stop-start” води и до намаляване на вредните емисии СО2 с 3 г/км, което в светлината на новите стриктни норми на ЕС не е маловажно. Нещата се развиват и според инженерите на Renault намаляването на вредните емисии чрез технологията „stop-start”, може да достигне до 5-6 г/км, а икономията на гориво при градско управление до 15-20%. 


За потребителите естествено най-важен е въпросът как монтирането на новата технология ще се отрази на цените на новите автомобили? 

Пред изданието Automotive News Europe представители на Renault обясняват, че в момента това би повишило цената на новите модели с 500-600 евро, но перспективата е цената на това оборудване да намалява. 

Все по-голям интерес при закупуването на нов автомобил ще бъде неговият разход на гориво. При растящите цени на горивата всички ще се интересуват най-вече от този показател, а няколко стотин евро в повече в цената ще бъдат неутрализирани бързо при експлоатация на автомобила.
Как функционира системата „stop-start”?Системата не е унифицирана и в технологията й има разлики при отделните марки. При Mercedes-Benz например, системата stop-start при бензиновите двигатели носи икономия от 0.4 литра гориво на 100 км. 

При тази система двигателят автоматично се изключва, когато при версиите с механични скорости водачът се движи с ниска скорост и изключи от скорост, като при това натисне спирачния педал. Когато двигателят е изключен водачът разбира за това чрез специална индикация на таблото. За части от секундата, когато водачът натисне съединителя и освободи спирачния педал, двигателят стартира отново. 

При тази система от Mercedes използват стартер-генератор, който чрез ремък стартира или спира двигателя. Така процесът е по-бърз и по-тих в сравнение със стандартното използване на стартер. По време на движение стартер-генератора подава електроенергия към допълнителното оборудване (аудиосистема, навигация, монитори и др) в купето.
0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Pi4ove s drugi dumi da ima zadrustvaniq 6te bude stra6en kef a? :)))
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Аз ( преди 16 години )
    С подобна система на BMW EfficientDynamics и 1-ва серия един приятел постига в софийското задръстване при стадиона нереални икономични стойности. Обяснението е, че двигателят се стартира с кинетичната енергия, съхранена от спирането и началната тяга при потегляне пак идва оттам. "Минус" е това, че в задръстване колата харчи по-малко, отколкото в нормален градски трафик :D
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    Няма проблем на магистрала. Системата действа при много ниска скорост, под 7-8 км/час. Паленето на двигателя не става през стандартната система със стартер а чрез стартер-генератор. Всъщност това е технологията - да заобиколи стандартния стартер и да действа по-тихо и по икономично. От Mercedes едва ли лъжат за икономия от 0.4 литра на 100 км?!
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    I az ne6to imam rezervi. Po princip pri palene se izrazhodva pove4e gorivo (taka pone sum 4uval). A kogato kolata si raboti na neutralna i bez da natiska6 gazta ne har4i po4ti ni6to. Ot druga strana naprimer na magistralata kato ima spuskane i re6i6 da pusne6 po inerciq, i se naloji da natisne6 spira4kata... E az ne razbiram mnogo, moje bi horata sa si go izmislili. Nali za tova sa tam da mislqt
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    две неща ми хрумват веднага - износването на двигателя и акумулаторите. Цикъл с по 30-40 стартирания на ден (толкова биха се паднали в добро софийско задръстване) няма ли да се отразят зле на гореспоменатите? От там идва и падането на качествата на употребявания автомобил и там са 2-та генерални извода - ако купя нов, то после ще го продам на по-ниска цена (трябва да добавя повече за следващият нов автомобил), или ако е стар - ще бъде по-износен (от там и по-ниската цена)..