От Renault съобщиха, че системата „stop-start” ще бъде монтирана при всички техни продавани в Европа модели най-късно до две години. Същите планове има и Fiat, а от BMW вече монтират тази технология при повечето нови модели. Технологията въвеждат и в Peugeot, Citroën, Volkswagen, Mercedes, Opel, Ford ….
Освен икономия на гориво, монтирането на системата „stop-start” води и до намаляване на вредните емисии СО2 с 3 г/км, което в светлината на новите стриктни норми на ЕС не е маловажно. Нещата се развиват и според инженерите на Renault намаляването на вредните емисии чрез технологията „stop-start”, може да достигне до 5-6 г/км, а икономията на гориво при градско управление до 15-20%.
За потребителите естествено най-важен е въпросът как монтирането на новата технология ще се отрази на цените на новите автомобили?
Пред изданието Automotive News Europe представители на Renault обясняват, че в момента това би повишило цената на новите модели с 500-600 евро, но перспективата е цената на това оборудване да намалява.
Все по-голям интерес при закупуването на нов автомобил ще бъде неговият разход на гориво. При растящите цени на горивата всички ще се интересуват най-вече от този показател, а няколко стотин евро в повече в цената ще бъдат неутрализирани бързо при експлоатация на автомобила.
Как функционира системата „stop-start”?Системата не е унифицирана и в технологията й има разлики при отделните марки. При Mercedes-Benz например, системата stop-start при бензиновите двигатели носи икономия от 0.4 литра гориво на 100 км.
При тази система двигателят автоматично се изключва, когато при версиите с механични скорости водачът се движи с ниска скорост и изключи от скорост, като при това натисне спирачния педал. Когато двигателят е изключен водачът разбира за това чрез специална индикация на таблото. За части от секундата, когато водачът натисне съединителя и освободи спирачния педал, двигателят стартира отново.
При тази система от Mercedes използват стартер-генератор, който чрез ремък стартира или спира двигателя. Така процесът е по-бърз и по-тих в сравнение със стандартното използване на стартер. По време на движение стартер-генератора подава електроенергия към допълнителното оборудване (аудиосистема, навигация, монитори и др) в купето.