IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

70 години Porsche в Цуфенхаузен

В края на юни 1938 г. конструкторският и развоен център на Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche) се мести от Кронен щрасе в Щутгарт в нов офис в Цуфенхаузен.

70 години Porsche в Цуфенхаузен
След Втората световна война именно от този център на големия конструктор възниква фирмата Dr. Ing. h.c. F. Porsche KG. Днес първоначалната сграда на фирмата съществува все още и е част от производствения комплекс на фирмата. 


Но да се върнем към далечната 1938 г. Още тогава от завода на Porsche излиза първият пробен автомобил Volkswagen, който Ferdinand Porsche разработва. Фирмата която разработва каросерията се нарича Reutter. Така в Цуфенхаузен са произведени първите прототипи от които в бъдещия завод „Берлин-Рим” трябвало да се изработва „народната” кола. Това обаче никога не станало, защото започнала войната....
След нея настанали тежки времена за Фердинанд Порше. Заради разработката на „народния” автомобил той бил съден като колаборационист с нацистите, осъден и изпратен в затвора. Синът му Фери (Ferry) се премества в австрийския град Гмюнде. Там разработва първия модел Porsche тип 356. 


Производството на марката се връща в Цуфенхаузен през 1950 г., когато заводът бил все още под управление на американците. Това не пречи само две години по-късно, през 1952 г. заводът да се разшири, като се строи така наречената сграда Porsche-Werk2. 


Американците си отиват в средата на 50-те години, а пет години по-късно израства и Porsche-Werk3. 


През 1964 г. започва производството на най-славния модел на Porsche – 911. Той има толкова голям успех, че заетите във фирмата се увеличават с хиляда души. Тогава и фирмата за каросерии Karosseriewerk Reutter става съставна част от Porsche. 


Днес в Цуфенхаузен все още се изработва изцяло славния модел 911, но и всички двигатели за моделите на фирмата. Заедно със серийните модели в завода в Цуфенхаузен се изработват всички специални версии, както и състезателните автомобили на фирмата. 

Освен Центърът в Цуфенхаузен днес немската фирма има изпитателен и развоен цевнър във Вайзах, а от шест години и втори производствен завод в Лайпциг. В Лайпциг се произвежда SUV модела Cayenne, а от идната година там ще се сглобява и купето с четири врати Panamera. 


В Цуфенхаузен сега се строи нова сграда. Това ще бъде музей на фирмата, в който ще бъдат изложени 80 исторически автомобили. Това е интересно, защото така Porsche ще се превърне в единствената автомобилна фирма с два музея. Първият е в разположен в австрийския град Гмюнде.
0 от 500