fallback

И все пак автомобил използващ за гориво вода

Японската фирма Genepax показа в Осака електромобил, който използва за гориво вода.

Както съобщава агенция Reuters, на опитния автомобил е нужен само един литър вода за да се движи един час със скорост 80 км/час. Според информацията дадена от създателите на автомобила, той може да използва каквато и да е вода – дъждовна, речна или дори морска. Технологията е наречена Water Energy System (WES). Тя има същата логика както и останалите двигатели с горивни елементи, при които се използва водород за гориво. Главната особеност на системата Genepax е това, че при нея се използва колектор от електроди мембранен тип (MEA), който е произведен от специален материал, способен с помощта на химическа реакция да „раздели” водата на водород и кислород. Този процес е аналогичен на технологията за производство на водород чрез реакция между металхидрид и вода. Основната разлика при WES е това, че водорода се извлича от водата за по-продължително време. Освен това за MEA не е нужен специален катализатор, а платина, при това в количество не по-голямо от нужното и за обикновена филтрираща система при бензиновите автомобили. При тази система няма нужда от използването на преобразовател на водорода и от водородни резервоари с високо налягане. Именно те са един от основните проблеми пред водородните автомобили. Освен пълната липса на вредни отпадъци, двигателят Genepax има много по-дълъг живот. „Двигателят ще продължи да работи дотогава докато разполагате с бутилка вода, за да зареждате от време на време”, казва генералният директор на Genepax Киоси Хирасава (Kiyoshi Hirasawa). „Голямото предимство е свързано с това, че за зареждане на акумулаторите не е нужна специална инфраструктура или зарядни станции, както е за повечето съвременни електромобили”, казва той. Показаният в Осака автомобил е един единствен екземпляр и създателите му ще го използват за да получат патент за изобретението си. Следващата стъпка на Genepax е да се постигне споразумение за сътрудничество с голям производител на автомобили, за да се намали стойността на технологията за сметка на големия обем на производство. От японската фирма не дават подробности колко би могла да струва подобна система.
Тагове:
fallback
  • #7
    Минувач ( преди 16 години )
    Технологията може да се реализира, като се използва разлагането на водата с алуминиева сплав (95%) като отпадъчния шлам се връща за регенерация на сплавта. Платиновият катализатор е необходим за горивната клетка. Не е толкова просто, както е обяснено.
  • #6
    Gogo ( преди 16 години )
    Аз зная за един българин дето минал разстоянието от Пловдив до София с Вода. Направи изявление във вестниците това наистина беше през 90-те години и след това изявление много скоро получи инфаркт и умря човечеца. Преди около 2-3 години четох за един японец направил същото и той умря човечеца. Никой няма да позволи колите да се движат с вода, нали ШЕЛ и ОМВ ще фалират..... и кой ще печели от това, след като може с вода от реката да се кара колата.
  • #5
    гого ( преди 16 години )
    Дано е истина. Това ще е революция изобщо във всички сфери в които се иползват двигатели с вътрешно горене
  • #4
    Анонимен ( преди 16 години )
    Звучи като фантастика. Би трябвало да преобърне напълно автомобилостроенето.
  • #3
    Анонимен ( преди 16 години )
    na men pak mi se struva 4e v na4aloto na 90te ima6ebalgarin koito napravi po dora ot taq
  • #2
    Анонимен ( преди 16 години )
    Мисля, че колата не са си я правили тия. Използвали са модел, който са "тунинговали". Извадили са му оригиналните неща и са му сложили техните неща.Затова ти се струва, че ти е позната.
  • #1
    Asen ( преди 16 години )
    ne znam tova ot koga e ma da vi kaja vijdal sum su6tata kola v Amsterdam,no ne znam dali se dvije6e s voda.Tazi kola ne e nova prosto
fallback
Последни