IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Infiniti FX се цели директно в Cayenne

Благородната марка Infiniti не е особено позната в Европа. Всъдеходът FX трябва да промени това.

Infiniti FX се цели директно в  Cayenne
Компанията ще се опита да привлече клиенти именно с модела, на който много анализатори гледат като алтернатива на Cayenne. Според автомобилния журналист на Spiegel Том Грюнвег, това няма да е лесно.

Когато Уейн Брус чуе понятието „всъдеход“, сбърчва чело, защото, въпреки застрашителния вид, Infiniti FX e „вдигнат спортен автомобил“, казва говорителят на луксозната марка на Nissan. В края на краищата автомобилът използва същата платформа като резачката 350Z.



До момента FX се продава много добре в световен мащаб. От представянето му през 2003 година досега автомобилът е продаден около 100 000 пъти. FX се превърна в лице на цялата марка Infiniti.
Сега моделът трябва да се превърне в мотор за европейския бизнес на японската марка, като се прицелва директно в клиентите на Porsche Cayenne. Още през есента на тази година Infiniti отваря търговски представителства в Испания, Франция и Швейцария. В Германия марката ще отвори салони през пролетта на 2009.

Японците залагат на спортен дизайн. Автомобилът има впечатляващ външен вид, но вътре пътуващите отзад плащат висока цена, пише в анализа си Грюнвег. От автомобил с такъв калибър човек е свикнал да очаква повече пространство. Багажникът също можеше да бъде по-голям. Отпред обаче, шофьор и спътник се радват на достатъчно свобода както за краката, така и за главата и въпреки високата позиция на седене се чувстват в центъра на екшъна.



За това допринася естествено и спортното поведение на автомобила. Благодарение на използваните алуминиеви детайли FX е с около 200 кила под конкуренцията. Въпреки това теглото му е около 2 тона. Само че окачването се настройва с натискане на копче, задната ос също участва в завиването, а воланът е изключително прецизен, така че дебелакът се чувства на място и в тесни завои.

Флагманът на Infiniti FX50 се задвижва с 8-цилиндров мотор с обем 5.0 литра и 390 к.с. Движението се предава от мека като масло 7-степенна автоматична скоростна кутия с превключване от волана. Машината ускорява от 0 до 100 км/ч за някакви си 6.0 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Разходът вероятно е далеч в двуцифрения сектор, но от Inifiniti са предпочели да не ги публикуват, продължава анализа си Грюнвег.

Добре че има и 6-цилиндров двигател. FX37 разполага с обем 3,7 литра и 320 к.с., а според измерванията на различни автомобилни медии са му необходими около 7.0 секунди за ускоряването от място до 100 км/ч. Максималната скорост тук е 230 км/ч.
Японците подготвят и дизелов мотор, който ще бъде 3.0 V6 с максимална мощност от 250 к.с., но ще се появи на пазара чак през 2010.



Купето предлага всичко, което може да се очаква от луксозен лайнер: всичко е с електромоторчета, седалките са облечени във фина кожа, конзолите са покрити със скъпи имитации на дърво и метал, а помощните системи отмятат доста от работата на шофьора – предупреждават например при промяна в идеалната траектория или спазват дистанцията с предния автомобил.

Базовият модел FX ще се продава на цена от около 55 000 евро, топ версията с V8 мотор ще струва около 80 000, докато Porsche Cayenne с подобна екипировка е с 20 000 евро повече.
0 от 500