IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново поколение трицилиндров двигател

Фирмите Lotus Engineering и Continental Automotive разработват заедно уникален трицилиндров двигател ново поколение.

Ново поколение трицилиндров двигател

Това е 1.5 Sabre с обем 1.5 литра, който предлага мощност като от нормален четирицилиндров двигател с обем 2.2 литра. В същото време разходът на гориво и вредните емисии са изключително ниски. 

Бъдещето на двигателите е в трицилиндровите агрегати, считат в Lotus Engineering и Continental Automotive. Мощността на техния двигател с три цилиндъра и обем 1.5 литра е 117 kW (157 к.с.), a максималният въртящ момент достига 240 Nm. 

Прототип на този двигател са монтирали на Opel Astra, където са заменили стандартния бензинов Ecotec с обем 1.8 литра. Още първите опити показват намаляване на разхода в сравнение със стандартния модел с 25 %. Вредните емисии са в границата от 140 г/км. 

В същото време се подобрява динамиката, като ускорението на астрата от място до 100 км/час с новия двигател е с 1.1 секунди по-бързо в сравнение със стандартния. 

Според конструкторите трицилиндровите двигатели трябва да бъдат избрани заради няколко основни предимства. При даден обем на двигателя те предлагат по-ниски загуби при триене и по-добро охлаждане. В същото време производството на трицилиндрови агрегати изисква по-малко материали и е по-евтино. Трицилиндровият двигател има и турбо вариант и система за директно впръскване на горивото. 

Едва при достигането на над 5000 об/мин при него се изисква обогатяване на горивната смес, а при по-ниски обороти може да се държи много нисък разход на гориво. 

Този двигател функционира почти като хибридна система, защото е оборудван с интегриран стартер/алтернатор, който може да натрупва допълнителната и ненужна в даден момент електроенергия, а при нужда да я освободи и да повиши максималния въртящ момент на двигателя за кратко време. Двигателят използва и функцията start/stop при спиране и тръгване на колата.  
0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    обективно ( преди 16 години )
    Да, де - имал е лош късмет. За това и аз гледам да съм по-далеч от тези коли, щото и аз не съм кой-знае какъв късметлия. A колегата е прав. Карал съм същатат топ версия - 150 коня е, но е много муден в ниските и има огромен разход. Май не е до късмет работата.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    mntrx ( преди 16 години )
    Просто си имал кофти късмет ..А иначе статията и инициативата е много интересна!Дано намери развитие, защото поне така изложени нещата, звучат много добре!
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 16 години )
    На Опел с каквото и да му сменят двигателя все ще е по-добре. Преди време бях взел за тест една Зафира. Двигателят беше АДСКИ муден в ниските обороти, а беше топ версия, нещо като 140 конски сили. Не стига това ами след един ден внимателен тест и катастрофално висок разход нещо по двигателя се прецака, светна лампа по таблото и мощността падна.