Това е 1.5 Sabre с обем 1.5 литра, който предлага мощност като от нормален четирицилиндров двигател с обем 2.2 литра. В същото време разходът на гориво и вредните емисии са изключително ниски.
Бъдещето на двигателите е в трицилиндровите агрегати, считат в Lotus Engineering и Continental Automotive. Мощността на техния двигател с три цилиндъра и обем 1.5 литра е 117 kW (157 к.с.), a максималният въртящ момент достига 240 Nm.
Прототип на този двигател са монтирали на Opel Astra, където са заменили стандартния бензинов Ecotec с обем 1.8 литра. Още първите опити показват намаляване на разхода в сравнение със стандартния модел с 25 %. Вредните емисии са в границата от 140 г/км.
В същото време се подобрява динамиката, като ускорението на астрата от място до 100 км/час с новия двигател е с 1.1 секунди по-бързо в сравнение със стандартния.
Според конструкторите трицилиндровите двигатели трябва да бъдат избрани заради няколко основни предимства. При даден обем на двигателя те предлагат по-ниски загуби при триене и по-добро охлаждане. В същото време производството на трицилиндрови агрегати изисква по-малко материали и е по-евтино. Трицилиндровият двигател има и турбо вариант и система за директно впръскване на горивото.
Едва при достигането на над 5000 об/мин при него се изисква обогатяване на горивната смес, а при по-ниски обороти може да се държи много нисък разход на гориво.
Този двигател функционира почти като хибридна система, защото е оборудван с интегриран стартер/алтернатор, който може да натрупва допълнителната и ненужна в даден момент електроенергия, а при нужда да я освободи и да повиши максималния въртящ момент на двигателя за кратко време. Двигателят използва и функцията start/stop при спиране и тръгване на колата.