Немецът пое поста на технически директор на Fiat наскоро, като дойде от австрийската фирма Magna Steyr, но преди това кариерата му минава през отделите за развойна дейност на Volkswagen, Audi и Ferrari (до 2002 г.).
Пред Auto Bild Вестер потвърждава, че заедно с новото поколение на Pandа на пазара ще се появи още един нов модел на още по-малък автомобил. Това ще бъде стратегическия наследник на легендарния някога Fiat Topolino. Той ще бъде ценово достъпен и технически не сложен автомобил, който обаче ще отговаря на всички изисквания за безопасност и ще бъде предназначен главно за пазарите на Европа.
Новият мини фиат няма да има ретро дизайн, както е при 500. Колата ще предлага четири места и ще бъде на пазара в края на 2009 или началото на 2010 г., т.е. по същото време когато се очаква и новата Panda.
Двата автомобила ще използват една и съща платформа. Предварителната информация е, че новият мини модел на Fiat ще бъде с двуцилиндров двигател с обем 900 см3 и мощност около 50 kW. Същият двигател ще има и турбо версия, която ще бъде с мощност около 77 kW.
Новият автомобил ще отговаря според Вестер на нормите за вредни емисии Euro 5 и Euro 6.
Освен за тези два модела, Вестер обяснява, че за да намалят общите вредни емисии CO2 от моделите на Fiat , още от тази есен ще бъде въведена системата stop - start в повечето модели на фирмата. За производителите това ще доведе до оскъпяване на всеки модел само от 150 до 180 евро, казва Вестер, а икономиите на гориво при някои модели може да достигнат до 30%, счита той.
И още нещо интересно, съобщено от Вестер. Според него успехът на малкия Fiat 500 позволява този автомобил да се превърне в отделна марка. Сега се проверяват и възможностите колата да се експортира в САЩ, заявява пред Auto Bild Харалд Вестер.