IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Март 2008 – в Европа черен месец за повечето производители

Производителите на автомобили преживяват трудни времена. Месец март беше най-лош по отношение на продажбите от 5 години насам.

Март 2008 – в Европа черен месец за повечето производители

Кредитната криза започва да се чувства осезаемо и в автомобилната индустрия. Повечето големи производители изпитаха остро падане на продажбите през март, като за ЕС спадът е около 10%. 

Най-големият европейски пазар Германия реализира спад в продажбите през март 2008 г. с 14% в сравнение с март 2007 г. В Италия продажбите паднаха още повече - с 18.2%. В Испания е направо катастрофа - понижаване на продажбите с 28.2% спрямо същия период на миналата година. 

Противоположна е ситуацията в новите страни членки на ЕС, където продажбите на нови автомобили бележат постоянен ръст. В Полша през март 2008 са продадени с 19.5% повече нови автомобили в сравнение с март 2007 г. В Румъния ръстът е 23.6%. 

Според ACEA, Асоциацията на европейските търговци на нови автомобили, продажбите са засегнати от „ икономическата несигурност, генерирана от американската финансова криза”. Явното отслабване на потребителското търсене може да наруши преструктурирането в редица автомобилни фирми, считат експерти. „Ставащото е ясен знак за намаляваща сигурност на потребителите”, казва Рой Кишор (Roy Kishor) от консултантската фирма Kroll. „Това ще започне да измества покупката на нов автомобил от краткосрочните планове на хората, защото те ще възприемат това по-скоро като ненужен лукс, отколкото като необходимост”, продължава Кишор. 


Това не е ново. Покупките на нови коли винаги са потърпевши при спадане на потреблението и финансови кризи. Това е така, поради големият брой автомобили закупувани с финансови заеми. Това се отразява на резултатите на най-големите производители. Toyota е намалила продажбите си в Европа през миналия месец със 17.8 %, луксозното й подразделение Lexus с 22 %.  

Продажбите на най-големият европейски производител Volkswagen, са паднали в Европа с 12.8 %, на Peugeot с14 %. General Motors също намалява продажбите си през март с 13 %, както и Ford, който бележи спад с 12.3 %. 

На другия полюс са продажбите на Mini, които растат с 21.2% през март. Най-добро е положението през март в Nissan, където е отбелязан рекорден ръст от 36.7 % благодарение на нови модели на фирмата като кросоувъра Qashqai. 

0 от 500