fallback

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути

С разработката на BMW и Porsche попълването на батерията е като сипване на бензин

Принципно нов тип зарядно устройство за електромобили, което може да даде заряд за 100 км пробег само в рамките на три минути, бе представено в Германия. То е разработено от консорциум германски компании, сред които водещи са BMW и Porsche. Сред разработчиците са още Siemens, Allego и Phoenix Contact E-Mobility, а сред инвеститорите е германското министерство на транспорта. 450-киловатовото устройство се нарича FastCharge и засега е само прототип. То дава три пъти по-висока скорост на зареждане от най-бързите съществуващи зарядни в момента и ще направи зареждането на електромобил също толкова лесно и безгрижно, колкото зареждането с бензин. При изпитанията FastCharge успява да зареди BMW i3 от 10% до 80% само за 15 минути. Получаването на достатъчно заряд за 100 км пробег отнема едва три минути. Специфичното е, че тестовите автомобили са оборудвани със специална високоволтова батерия, която да понесе натоварването. В момента домашните зарядни устройства за електромобили работят между 3.6 и 22 киловата, повечето обществени "бързи" зарядни работят при 50 киловата (което значи около един час за качване на заряда от 10% до 80%), а "суперчарджърите" на Tesla - при 120 киловата. FastCharge дава 450 киловата. Съществуващите на пазара електромобили засега не могат да се справят с толкова мощно зарядно. Audi e-tron, най-новаторската кола в този сегмент, може да получава максимум 150 киловата. Задаващото се Porsche Taycan ще е способно на 350 киловата. Затова FastCharge автоматично разпознава капацитета на включения към него автомобил и му подава максималния за него заряд.  

Тагове: siemens
fallback
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    аре и тук да го изкоментираме - чекам Пена и другите ватмане да кажат колко е полезно за живота на батериите супер бързото зареждане!И само да светна ватманчето Пена, че регистрираните автомобили в БГ са над 4 милиона и се чудех... абе ниевъглищните централи нема ли а ги затворим или викаш те са Еко и нема що ги бараме? ;)
  • #6
    DD ( преди 5 години )
    Факте, хайде сега си отвори лаптопчето и се осведоми за проблемите с ядрените отпадъци и утилизацията на затворени централи.И после пак да говори мза еко.Замитането на един проблем под чергата не е решаване.Пенке ле..удари се с теслата у празната манерка.Или си строши сметалото.3 места в град 35 000 ,с 50 електрички.А транзитните.. всеки ако виси по 2 часа..за 20 ина % батерия.ми ак оса 500..или трафовете ще никнат като гъби..на чие место..с чий пари ?Тъпоо тъпо
  • #5
    ... ( преди 5 години )
    Да намалят съпротивлението на батериите, а не да ми се правят на умни!Ако всички батерии са на 1 ом, тогава няма да имат никакви проблеми!
  • #4
    пена ( преди 5 години )
    "Тези много киловати кой и как ще се произвеждат екологично и с колко това бързо зареждане ще съкращава живота на батерйте?"Ако всичките 2500000 автомобила в България минат на ток. (при среден дневен пробег от 40км) Потреблението на ток в страната ще се увеличи със "стряскащите" 15%.
  • #3
    факт ( преди 5 години )
    АЕЦ се нарича.Сменя се горивото на десетилетие произвежда чиста енергия нон стоп нема въглероден диоксид частици и проатотии.Тва че немците са още във въглищната ера си е техен проблем.
  • #2
    DD ( преди 5 години )
    Електро-Маш инвест хахха..кой ще слага тия киловати из улиците, това са трафове за кооперации..а за 120 кв тесларе да не говорим.И то не постоянна мощност..Тези инвестиции се правят от електро дружествата,.Отделно ако го мислите като бизнес 200 кв траф, хахха ще се избие кога ?и то при наличие на място.АМа важното е плебея да мечтае за фрее енерджи бухахаха Think green..think in dollars.
  • #1
    456 ( преди 5 години )
    Тези много киловати кой и как ще се произвеждат екологично и с колко това бързо зареждане ще съкращава живота на батерйте? Хайде електрокаристите и ватманите са на ход.
fallback
Последни