fallback

Ново устройство зарежда електромобилите за 3 минути

С разработката на BMW и Porsche попълването на батерията е като сипване на бензин

Принципно нов тип зарядно устройство за електромобили, което може да даде заряд за 100 км пробег само в рамките на три минути, бе представено в Германия. То е разработено от консорциум германски компании, сред които водещи са BMW и Porsche. Сред разработчиците са още Siemens, Allego и Phoenix Contact E-Mobility, а сред инвеститорите е германското министерство на транспорта. 450-киловатовото устройство се нарича FastCharge и засега е само прототип. То дава три пъти по-висока скорост на зареждане от най-бързите съществуващи зарядни в момента и ще направи зареждането на електромобил също толкова лесно и безгрижно, колкото зареждането с бензин. При изпитанията FastCharge успява да зареди BMW i3 от 10% до 80% само за 15 минути. Получаването на достатъчно заряд за 100 км пробег отнема едва три минути. Специфичното е, че тестовите автомобили са оборудвани със специална високоволтова батерия, която да понесе натоварването. В момента домашните зарядни устройства за електромобили работят между 3.6 и 22 киловата, повечето обществени "бързи" зарядни работят при 50 киловата (което значи около един час за качване на заряда от 10% до 80%), а "суперчарджърите" на Tesla - при 120 киловата. FastCharge дава 450 киловата. Съществуващите на пазара електромобили засега не могат да се справят с толкова мощно зарядно. Audi e-tron, най-новаторската кола в този сегмент, може да получава максимум 150 киловата. Задаващото се Porsche Taycan ще е способно на 350 киловата. Затова FastCharge автоматично разпознава капацитета на включения към него автомобил и му подава максималния за него заряд.  

Тагове: siemens
fallback
  • #27
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    carpe_diem - 90-95% е КПД на електромотора - загубите са при съхранението на енергията и там имаш мижаво КПД което прави цялата ти система неефективна! Всъщност за да заредиш 1.6 кВч на бързо зарядно ти трябват далеч над 2 кВч, а когато започнеш да ги "освобождаваш" към задвижващия ел. мотор имаш още една загуба от 15тина % та айде недей да мерим КПДта че ще се изненадаш колко е зле
  • #26
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    когато германците се заемат сериозно идват и резултатите! Докато хамериканце и оризаре си правят рекламните експерименти.
  • #25
    carpe_diem ( преди 5 години )
    Минтири, много са ти криви сметките както винаги...С 1 литър в града, където е най-важно, една кола минава между примерно 7 и 12 км. С тоя 1.6 квтч електричка минава между 8 км (Тесла S) и 15 км (Hyundai Ionic).И няма как нещо с КПД 30-40% да е 3 пъти по-ефективно от нещо с КПД 90-95%Забравяш и вредните газове, които при електричките ги няма.И не ми говори за замърсяващото произдодство на батерии, просто си спомни за последния катастрофален разлив на петрол от BP в мексиканския залив ;)
  • #24
    FenIX ( преди 5 години )
    Не, западняците ще решат проблема а ние после ще им платим да го приложат. Разбира се "нашите хора" ще приберат едни добри комисионни като посредници. Други наши хора ще приберат едни други парици за изпълнението и всички които не са от кръга "наши хора" ще платят масрафа.
  • #23
    Kron ( преди 5 години )
    Не виждам защо всички са се вторачили в преоборудването на мрежата в БГ. У нас има над 4 млн автомобила. Годишно се купуват 38000 нови коли. Сметнете сами колко десетилетия са нужни, за да има статистически значима промяна в потреблението на електричество в БГ. Дотогава западняците ще са решили въпроса и ние само ще го изкопираме.
  • #22
    DD ( преди 5 години )
    Хората с пари купуват коли с двигатели заради кефа,емоцията, грохота..Геевете с пари купуват прически,миксери,вибратори,електрички..капиш.И да имаме пари..не ни влече миксер, понятно?!. Предвид разхода на ток..до оня надолу..разхода з литър гориво е взет предвид енергийната система.Всико ново като никнещи мощности ще нахвърли в кратък срок.Здравей висока цена..тя за промишлените се повиши.Както стана с ВЕЙ..и всички плащаме зеления масраф.Фактее храни електричките със соларки беее...Звънци..
  • #21
    Анонимен ( преди 5 години )
    С това зарядно като си включиш колата и тока в квартала спира :D
  • #20
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да обобщим - хората с пари си купуват нови коли кеф ти ICE, кеф ти EV - всекиму според нуждите.Миндила обяснява във форума как хората с пари са ***. Той електричка няма да си вземе поради две причини - първо няма пари, второ - пак няма пари
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    За литър бензин се нуждаеш от 1.6 кВч енергия с една малолитражка ще минеш 20 км. С 1.6 кВч ще минеш 1/3... но това е само енергията, която ще ползваш за заряд - а колко още енергия е отишла за батрията "деликатно" премълчаваш... А какво ако тези 1.6 кВч за производството на гориво са от зелена енергия? тогава имаме 3 пъти по-висока ефективност...
  • #18
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз като повечето хора, минавам по 20-30 км на ден. Това е 5-7 киловата, един климатик изразходва повече дневно. Това прави 8-9 хиляди километра годишно. Освен това изминавам 5-6 хиляди извънградско. Който може да смята, ще разбере, че натоварването на мрежата няма да е драматично увеличено.
fallback
Последни