fallback

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Изследване показва как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия. Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48.Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de. Париж Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ана Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.РимЗа влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.БрюкселВ белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.ОслоНорвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град. КопенхагенКметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.СтокхолмВ столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.МадридВ столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

Тагове:
fallback
  • #19
    Неминона ( преди 5 години )
    Под нов дизел има предвид нов модел човка, не такъв на малко километри. Един познат лятото си купи кола 2015-та на 300 хил. км, от глокиер. Нова ли е или стара?
  • #18
    Неминона ( преди 5 години )
    Този Факт! че е не е наред е ясно, но все пак е прав - масово се махат ДПФ-тата на нови дизели, щото вече са навъртяли 250 хил. км и са задръстени. Купува се нов внос бричка и не се дават 5 хилки за ДПФ. Те и на запад ги махат, какво остава при нас.
  • #17
    Англосаксонец ( преди 5 години )
    Дизела е умрела работа тракащи барутници.Допотопна технология.
  • #16
    Achtung ( преди 5 години )
    Как 2-3 години караш с 15 литра Адблу, ти по 3000 км ли правиш на година. С толкова Адблу макс 10 000 км.
  • #15
    Тракториста ( преди 5 години )
    Ако правилно разбирам в момента няма специални ограничения за дизели, които са Евро 5 и нагоре.
  • #14
    fermera ( преди 5 години )
    Наскоро някой се хвали тук как Шкодата му е Евро6 и как я направил от 190 на 235к.с.Затова аз не вярвам да има4 цилиндров дизел който да покрива нормите след гаранцията.Толкова обяви има за премахване на ЕГР,ДПФ а вече и АдБлу че е трудно да устоиш.Затова 4 цилиндровия дизел трябва да се забрани.
  • #13
    FenIX @ Тинтири-минт ( преди 5 години )
    Проблема не е в стойностите на NOx. Реално те си остават същите но заради Дизелгейт вкараха нов тест WLTP който е по-точен от стария и се оказа че много коли не го покриват. Затова за да покриват Евро 6c (WLTP) започнаха да слагат адблу на дизелите и филтри за твърди частици и на бензините. Всички знаем че официалните данни за консумирано гориво са доста занижени. Логично и CO2 и NOx също са доста занижени. Не е все едно дали са получени от 5/100 (на книга) или от 6 л/100 колкото е реалната конс
  • #12
    Факт! ( преди 5 години )
    Нормално праховите частици доказано са отговорни за респираторни заболявания и рак.А филтрите за ТЧ се махат поради замърсяване и трудно подържане което прави нов дизел да пуши като стар дизел.Закривай!
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тия простотии както ги наричате имат една основна целИ тя е да се подмени авто парка .. и авто производителите да се облажат.След години ще забранят и ДВГ е тогава ще е лапане
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    FenIX - забраните са ***, процеса на подмяна е постепенен и никога не е прекъсван. И сега колите с Евро3 в тези градове са малко. При средна възраст на автопарка в Германия (и почти цяла Европа) 9-10 години Говорим за масовост на евро 4 и 5 стандарт, а между 5 и 6 разликата е нищожна в изискванията. На NOx беще нещо от рода на 0.00 нещо си... 0.005 г/км. Тия простотии нищо не решават, освен че ще се потрошат милиарди за нови коли и ще се отделят милиарди тонове СО2 за нови...
fallback
Последни