fallback

Подобри ли забраната на дизела екологичната обстановка в големите градове?

Изследване показва как мегаполисите в Европа се борят със замърсяването

Постепенната забрана на дизеловите автомобили заради подобряване на екологичната обстановка е все по-модерна най-вече в Германия. Ограничения за стари дизели вече действат в Хамбург, Берлин, Франкфурт, Щутгарт, Кьолн, Бон и Есен, но това не е довело до подобряване на качеството на въздуха, съобщава изданието presseportal.de, като уточнява, че в някои градове – като Хамбург, например, нивата на въглероден окис дори са се увеличи. Преди забраната те са били 39 микрограма на кубичен метър, а сега вече са 48.Какво обаче се случва извън пределите на Германия, където също започват постепенно да действат сериозни ограничения? Как жителите на големите градове на Европа ще дишат по-добре, се опитва да установи изследване на друго германско издание - Automobilwoche.de. Париж Във френската столица действат строги правила за дизеловите коли. Автомобилите, регистрирани за първи път до 2001 г., както и бензиновите, регистрирани преди 1997 г., нямат право да влизат в града. От средата на 2019 г. тези мерки ще станат още по-строги, като властите въвеждат нови паркинги, на които влизащите в града ще оставят колите си и ще се прекачват на градския транспорт.В дългосрочна перспектива кметът на Париж – Ана Идалго, има намерение да превърне историческия център на града в пешеходна зона. Планът засяга цели 4 района на мегаполиса, в които са разположени най-големите забележителности.РимЗа влизане в историческия център с автомобил трябва специално разрешение, което се дава само на местни жители и то срещу заплащане. Строги правила действат и в други части на страната. Северна Италия вече обяви война на старите дизели през студените месеци на годината. От октомври до март в Пиемонт, Ломбардия, Венето и Емили-Романия ограничения на този тип коли са по-сериозни в сравнение с другите месеци.БрюкселВ белгийския мегаполис е разработен дългосрочен план за подобряване на качеството на въздуха. От началото на година има забрана за влизане на дизелови коли със стандарт Евро-1 в голяма част от града. През 2022 г. ще бъдат забранени колите с Евро-4, а от 2025 г. в столицата на Белгия ще може да влизат само превозни средства със стандарт Евро-6. Ограниченията се контролират с помощта на камери, като глобата е 350 евро.ОслоНорвегия поощрява покупката на електромобил с намаление на данъците и това се оказва много успешна стратегия. Почти половината нови автомобили, регистрирани в страна, са на ток. През 2025 г. в Норвегия не би трябвало да се движат коли на всякакви гориво, произведени от нефт. Паркирането и сега е сложно и скъпо, като идеята е Осло да стане изцяло пешеходен град. КопенхагенКметът на града – Франк Йенсен, иска през 2019 г. да забрани движението на дизелови автомобили в столицата на Дания. Единствено за собствениците на превозни средства с Евро-6, които са жители на града, ще бъде направено изключение. В Дания пълната забрана на дизелови превозни средства трябва да влезе в сила през 2030 г.СтокхолмВ столицата на Швеция се планира въвеждането на екологични зони в центъра, в които движението ще се регулира в зависимост от нивата на вредни емисии. Засега няма крайно решение как ще се случва това, но властите вече препоръчаха на местните жители да не си купуват дизелови превозни средства.МадридВ столицата на Испания първото ограничение влезе в сила още през декември 2016 г., като то засегна определите транспортни средства. Сега властите смятат да отидат още по-далеч, като забранят влизането в центъра на града на автомобили, които не са собственост на местни жители. Ограничението ще засегне и магистралата Гран Виа, като движението ще бъде позволено единствено на таксита, автобуси, микробуси и електромобили.

Тагове:
fallback
  • #29
    FF ( преди 5 години )
    Факте,. ненормалнико изкълчен..марш да четеш химията..при бензините нямало азотни окиси..*** да се метнеш от някъде.Ще ти дам жокер..колкото по -бедна е сместта толкова повече са..ри бензиня. Кога най после ще се разкараш от ефира.
  • #28
    CUKOVSKI ( преди 5 години )
    V BALGARIA SKORO SHTE BADAT ZABRANENI VSICKI DIZELI VKLUCITELNO I AVTOBUSI I KAMIONI-PRKTICESKI 3050G.
  • #27
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мдаам, даже и за растенията е полезем. *** те ги поизсякоха, за да има ниви. Но пък тецовете бълват. А автопарка се обновява, което няма лошо. Иначе предпочитам ефтин, чест и бърз градски транспорт. Постижимо е, но пък е у апетитно и оттам да ти съдерат кожата. Роби има, откак и човек го има, жилетки - отскоро
  • #26
    Факт! ( преди 5 години )
    Само дето при бензина няма твърди частици нито азотни оксиди а самл въглероден диоксид който поне за човека не е вреден.
  • #25
    Неминона ( преди 5 години )
    Става това, че колата пуска невидими, но отровни газове.Катализатора изкарва малко повече,малко по-евтин е и малко по-рядко го махат, но резултатът е сходен.
  • #24
    Анонимен ( преди 5 години )
    А като видиш че и катализатора на бензиката също не е евтин и го махнеш какво става?
  • #23
    Факт! ( преди 5 години )
    Да и след като видиш че подръжката на тоя ДПФ става скъпа и го махаш а като го махнеш колата ти отделя такъв пушек като дизелов локомотив от 60-те години.Дизела е *** технология нищо не може да ги направи екологични!
  • #22
    Неминона ( преди 5 години )
    До този под мен:Очевидно е, че не си имал дизелак със запушен ДПФ. Почистването помага в ограничени случаи, обикновено се налага замяна, тъй като ДПФ-а е тотално заминал, и никой не дава 5 хилки за това.С почистване може да се реши пдоблемът само при по-ранни дизели с ДПФ-и, които при каране предимно градско се запушват преди ДПФ-а да е заминал. Съвременните се самопочистват и допълнително почистване не им помага.
  • #21
    Неминона ( преди 5 години )
    До този под мен:напротив - с по-малко газ ДПФ-а се запушва по-бързо. Трябва си газ, за да стига висока температура и да изгаря саждите.Изобщо - даването на газ не скъсява особено живота на разните неща по колата. Не се притеснявам да настъпвам до прекъсвач и грижи не съм имал.
  • #20
    Неминона ( преди 5 години )
    Глокиер=кyриер, ГЛОК да му натресат на този, който се грижи за тези филтри.
fallback
Последни