Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Дори през зимата този тип задвижване си има предимства

Кога задното предаване е по-добро от предното?

През последните години автомобилите с предно предаване по улиците са доста повече от тези със задно или със задвижване на двете оси. Предимствата на този тип коли са ясни – по-компактни размери, по-ниски цена иразход на гориво, и съответно по-малки разходи за обслужване. Автомобилите със задно предаване обаче също си имат своите предимства и неслучайно премиум-марките продължават да залагат на тях. Като цяло този тип задвижване не смята да отстъпва позициите си и явно още дълго време ще радва феновете си. Ето и неговите предимства:

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Интензивно ускорение

При интензивно ускорение върху покритие с висок коефициент на сцепление автомобилът „присяда” на задните колела. Така върху тях се увеличава силата на притискане и са намалява вероятността за припръзване и занасяне.

Изкачване

При изкачване на баир по-голяма част от теглото на автомобила натоварва задната ос, като това съответно увеличава спцеплението на гумите с пътя. Така на някои видове настилка, колите със задно предаване по-лесно се справят с голям наклон.

Поднасяне

Кога задното предаване е по-добро от предното?

През зимата автомобилът със задно предаване по-лесно поднася, като предупреждава шофьора си, който трябва да внимава. Но и поднасянето се овладява лесно, стига да се отпусне педала на газта. Това е далеч по-лесно за шофьора, докато при колата с предно предаване той трябва да се пребори с инстинкта си, тоест да не маха крака си от газта и съответно да се измъкне от затруднената ситуация.

Управление

Кормилното управление на автомобила със задно предаване и по-рафинирано, тъй като върху волана не се оказва натиск от предаването на въртящия момент върху водещите колела.

По-проста конструкция на предната ос

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Предната ос на този тип коли е с по-проста конструкция и съответно е по-надеждна и нейният ремонт е по-евтин.

Износване на колелата


При автомобила с предно предаване се износват първо предните колела, тъй като върху тях е по-голямото натоварване при ускорение и завиване. В същото време задните гуми се износват далеч по-равномерно. Затова и често отзад се поставят по-големи колела.

Ремонт


Двигателят, скоростната кутия, кардановият вал, редукторът и задвижването на задните колела са разположени последователно по дължината на автомобила. Обслужването и ремонтът на трансмисията са по-прости, отколкото когато всички агрегати са под предния капак.

Дрифт

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Дори с не особено добра подготовка на шофьора, автомобилът за задно предаване може да върви „напред с вратите”. Колата с предно предаване няма да позволи подобно нещо дори на водач с голям опит.

0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    пича ( преди 2 месеца )
    За зимата задно задължително! И за ежедневно каране задното си е по-добре...4x4 не съм имал, не мога да коментирам, не между задно и предно винаги задно избирам. Както и между ръчка и автоматик второто!!
  • #25
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Ноо гавра с Алди, ноо нещо. Що така. Комплекси? Алди кога са праили спортни коли, МБ и БНВ са гледали завистливо. Ех ся да имаше едно куатроо :(
  • #24
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Ауди -абсолютен *** ,двойна тоалетна оооо Бмв и Мерцедес са нА върха!
  • #23
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Както каза и колегата по-долу, бмв и мерцедес минаха на двойно предаване заради многото коне и това, че все пак тези коли се ползват за ежедневни и от обикновенни шофьори. 600 кс кола на задно не е за всеки и белята става много лесно.
  • #22
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    Апропо Ауди минаха на Куатро, щото с предното предаване издишаха и собствениците им гледаха със завист как притежателите на Мерцедес и БМВ се гаврят с тях :) И чесно казано след като в последните модели се отказаха от торсен диференциала и убиха Куатрото определено е по-добре да си вземеш Х-драйв на БМВ
  • #21
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    4х4=16 :) :) :)
  • #20
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Камазов ( преди 2 месеца )
    Само 8х8 е по-добро от 6х6.
  • #19
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Бмв е36 е номер едно! Само Бмв и задно задвижване!
  • #18
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    М-моделите на БМВ и АМГ минаха на 4х4 щото тия убийствен коне, които вадят модерните двигатели няма как да се контролират в ежедневието без да се разпределя мощността на 2та моста. Същото важи и за автоматика, за да се справяш с 5-600 коня на ръчка трябва да си много навътре с нещата. Карал съм автомат за малко и с удоволствие си се върнах ктм ръчката, може би като врътна още 10тина 20 лазарник автомата ще ми стане симпатичен
  • #17
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Лексус rh450 ли имаш предвид?