IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Дори през зимата този тип задвижване си има предимства

Кога задното предаване е по-добро от предното?

През последните години автомобилите с предно предаване по улиците са доста повече от тези със задно или със задвижване на двете оси. Предимствата на този тип коли са ясни – по-компактни размери, по-ниски цена иразход на гориво, и съответно по-малки разходи за обслужване. Автомобилите със задно предаване обаче също си имат своите предимства и неслучайно премиум-марките продължават да залагат на тях. Като цяло този тип задвижване не смята да отстъпва позициите си и явно още дълго време ще радва феновете си. Ето и неговите предимства:

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Интензивно ускорение

При интензивно ускорение върху покритие с висок коефициент на сцепление автомобилът „присяда” на задните колела. Така върху тях се увеличава силата на притискане и са намалява вероятността за припръзване и занасяне.

Изкачване

При изкачване на баир по-голяма част от теглото на автомобила натоварва задната ос, като това съответно увеличава спцеплението на гумите с пътя. Така на някои видове настилка, колите със задно предаване по-лесно се справят с голям наклон.

Поднасяне

Кога задното предаване е по-добро от предното?

През зимата автомобилът със задно предаване по-лесно поднася, като предупреждава шофьора си, който трябва да внимава. Но и поднасянето се овладява лесно, стига да се отпусне педала на газта. Това е далеч по-лесно за шофьора, докато при колата с предно предаване той трябва да се пребори с инстинкта си, тоест да не маха крака си от газта и съответно да се измъкне от затруднената ситуация.

Управление

Кормилното управление на автомобила със задно предаване и по-рафинирано, тъй като върху волана не се оказва натиск от предаването на въртящия момент върху водещите колела.

По-проста конструкция на предната ос

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Предната ос на този тип коли е с по-проста конструкция и съответно е по-надеждна и нейният ремонт е по-евтин.

Износване на колелата


При автомобила с предно предаване се износват първо предните колела, тъй като върху тях е по-голямото натоварване при ускорение и завиване. В същото време задните гуми се износват далеч по-равномерно. Затова и често отзад се поставят по-големи колела.

Ремонт


Двигателят, скоростната кутия, кардановият вал, редукторът и задвижването на задните колела са разположени последователно по дължината на автомобила. Обслужването и ремонтът на трансмисията са по-прости, отколкото когато всички агрегати са под предния капак.

Дрифт

Кога задното предаване е по-добро от предното?

Дори с не особено добра подготовка на шофьора, автомобилът за задно предаване може да върви „напред с вратите”. Колата с предно предаване няма да позволи подобно нещо дори на водач с голям опит.

0 от 500
  • #11
    14 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    само предно
  • #10
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Задно за префесионал ( преди 5 години )
    Още един глас за задното.Алфата на снимката е супер!
  • #9
    28 rate up comment 7 rate down comment
    тираджия ( преди 5 години )
    като ви чета коментарите, ми става ясно, че няма да спрете да се трепете по пътищата
  • #8
    15 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Само задно
  • #7
    44 rate up comment 6 rate down comment
    до големия мъж ( преди 5 години )
    Ти карай внимателно, че по стълбовете е пълно с имена на "хора с бензин в кръвта"
  • #6
    10 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    RWD-за хората с бензин в кръвта.FWD-за страхливци и аматьори.
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Вики ( преди 5 години )
    Смех голям като някой БеМВеджия(задължително ***)ти каже,че трябва да си майстор за задното!Аз съм нормален човек-БМВ е за нормални хора а не за рали пилоти,майстори и тн.
  • #4
    9 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Задно предаване....АЛОЖИЛИ КОНЯ ЗАД КАРУЦАТА...НЕ СТАВА.Не случайно всички вече правят коли и с предно(без Ролс Ройс)
  • #3
    28 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Предно и задно предаване нямат допирна точка.Всеки малко по в час,ще избере задното предаване.Хубави гуми и зимата нямаш проблем,ако караш е36 на 25 години с гуми от олх за по 20 лева,единственото ти правилно решение е карта за градския,но задното с хубави гуми е по-добро във всеки един аспект.4х4 го оправдавам ако наистина ти е нужно,според местоживеенето ти и начина ти на живот, иначе е излишен разход,ако реално не го ползваш.
  • #2
    17 rate up comment 12 rate down comment
    //// ( преди 5 години )
    За мен също 4х4 е най-доброто. Е има си и минуси, но няма как, няма пълно щастие.