fallback

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

При редовно и качествено обслужване тези мотори предлагат сериозен ресурс

Най-важният елемент във всеки автомобил е именно двигателят и всеки шофьор е наясно, че има много надеждни мотори, но и такива, които бързо се износват и създават проблеми. Изданието youcar.com избра 5 двигателя за достъпни като цена модели, които са известни със своята надеждност.1. K7M на RenaultФренският производител Renault разполага с мотор – K7M, който освен на модели на марката се поставя и на моделите на Dacia - Logan, Sandero и Dookker. При правилно обслужване 1,6-литровият агрегат с 4 цилиндъра и 8 клапана изкарва без ремонт до 400 000 км. Неговата мощност варира от 82 до 90 к.с., като смесеният му разход е 7,2 л/100 км.2. K4M на RenaultКомпанията разполага с още един агрегат – K4M, който влиза в тази класация. Той се поставя на моделите Megane и Fluence, кактто и на Duster, Logan и Sandero. Разликата от K7M е в броя на клапаните, които вече са 16. Мощността също е по-голяма, както и въртящият момент. Агрегатът K4M също изкарва до 400 000 км.3. 4B11 на MitsubishiНа моделите Mitsubishi Lancer, ASX, Outlander се поставя двигателя 4B11, който е разработен съвместно с корейския производител KIA. Затова и този мотор може да бъде срещнат при Kia Ceed, Optima, Cerato, Huyndai Sonata, Elantra и IX35. Агрегатът е 2,0-литров с 4 цилиндъра и 16 клапана, като мощността му варира от 118 до 154 к.с., а въртящият момент – от 186 до 199 Нм. При правилна експлоатация моторът навърта без проблеми между 250 000 и 350 000 км.Любопитното е, че на базата на  мотора 4B11 е създаден двигателя за Mitsubishi Lancer Evolution. Освен това агрегатът може да бъде срещнат на някои модели на Jeep, Dodge и Chrysler.4. MR20DE на NissanСред японските мотори трябва да бъде отбелязан и MR20DE на Nissan, който се поставя под капака на моделите X-Trail, Teana, Qashqai. Двигателят се предлага в различни мощности – от 129 до 147 к.с., като въртящият момент варира от 187 до 207 Нм. Ако се обслужва правилно и редовно, този мотор може да навърти 300 000 км.5. Z18XER на OpelЕдин от също много надеждните двигатели може да се срещна при Opel Astra и Zafira, както и при Chevrolet Cruze. Това е 1,8-литровият Z18XER с мощност 140 к.с. и 175 Нм въртящ момент. Този мотор отговаря на стандарт Евро-4, но има и версия A18XER с Евро 5. Двигателят достига 250 000 км, без да се налага ремонт. Експертите отбелязват, че моторът има много качествен ремък, но отбелязват и негови слабости – модулът за запалване и термостата, които може да излязат от строя по-рано от предвиденото.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #11
    Абе ( преди 7 години )
    Долния, скоро тук имаше една статия за най-разпространената марка в България. Познай коя беше? Да правилно VW. Като се има предвид, че повечето са над 20г. и над половин милион километра сам си отговори дали е градска легенда или Факт от статистиката.
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    Къде са ВАГените с техните яки мАтори дето държали по милиони км.?Просто няма такива, освен в градските легенди и митове, че от немското по-здраво нямало.Най-некадърно направената боклу-чава продукция има измамното писание Made in Germany!Китайски части сглобени от камилари и дюнерджии означава Made in Germany!Факт!
  • #9
    112 ( преди 7 години )
    Рено слага всички в малкия си джоб, така излиза.
  • #8
    Някой ( преди 7 години )
    Само да ви кажа, без никакви други претенции. Преди година се съгласих да заместя за един месец колега, който трябваше да си вземе отпуск по семейни причини. Кара бус, който всяка нощ минава по 1070км. В Испания. Като видях "Дукато"-то на 700 000 км ако не бях обещал, щях да се откажа. Ами.....за един месец и вие сметнете километрите нямах никакви проблеми. Само нафта и нищо повече. Не е реклама, имам и съм фен на "Мерцедес".
  • #7
    none ( преди 7 години )
    Първите три мотора съм ги виждал на по 700К километра, а четвъртият на 500К. Не мисля че ще е особен проблем да изкарат по 800К километра. Честно казано съм доста изненадан че този мотор на Опел е в класацията. Старият им 1.8 мотор (90-95г.) беше много надежден, виждал съм такъв каран на газ на 500К километра. Аз лично имам много лоши впечатления от екотек двигателите им (горят масло, постоянно нещо не им е наред и светят лампи по таблото). Ако може някой който го е карал да даде мнение.
  • #6
    Анонимен ( преди 7 години )
    1,6D Opel Kadet мотора е на Isuzu. Нищо общо с Opel.
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    Opel и качество...!? от кога това? Някой много злобно се е подиграл с тях.
  • #4
    Боян ( преди 7 години )
    1.6D Opel Kadett. Най здравия мотор.
  • #3
    GM ( преди 7 години )
    На последната снимка е 1.3 литрови екотек.Какво му е здравно като фазразпредението не издържа и 100 хил.км?
  • #2
    NN ( преди 7 години )
    "Здрав" мотор 250 000км, че жигулите караха повече!Моля, пишете за онези над 800 000км това са здравите мотори.
fallback
Последни