fallback

Пет много надеждни двигателя за достъпни модели

При редовно и качествено обслужване тези мотори предлагат сериозен ресурс

Най-важният елемент във всеки автомобил е именно двигателят и всеки шофьор е наясно, че има много надеждни мотори, но и такива, които бързо се износват и създават проблеми. Изданието youcar.com избра 5 двигателя за достъпни като цена модели, които са известни със своята надеждност.1. K7M на RenaultФренският производител Renault разполага с мотор – K7M, който освен на модели на марката се поставя и на моделите на Dacia - Logan, Sandero и Dookker. При правилно обслужване 1,6-литровият агрегат с 4 цилиндъра и 8 клапана изкарва без ремонт до 400 000 км. Неговата мощност варира от 82 до 90 к.с., като смесеният му разход е 7,2 л/100 км.2. K4M на RenaultКомпанията разполага с още един агрегат – K4M, който влиза в тази класация. Той се поставя на моделите Megane и Fluence, кактто и на Duster, Logan и Sandero. Разликата от K7M е в броя на клапаните, които вече са 16. Мощността също е по-голяма, както и въртящият момент. Агрегатът K4M също изкарва до 400 000 км.3. 4B11 на MitsubishiНа моделите Mitsubishi Lancer, ASX, Outlander се поставя двигателя 4B11, който е разработен съвместно с корейския производител KIA. Затова и този мотор може да бъде срещнат при Kia Ceed, Optima, Cerato, Huyndai Sonata, Elantra и IX35. Агрегатът е 2,0-литров с 4 цилиндъра и 16 клапана, като мощността му варира от 118 до 154 к.с., а въртящият момент – от 186 до 199 Нм. При правилна експлоатация моторът навърта без проблеми между 250 000 и 350 000 км.Любопитното е, че на базата на  мотора 4B11 е създаден двигателя за Mitsubishi Lancer Evolution. Освен това агрегатът може да бъде срещнат на някои модели на Jeep, Dodge и Chrysler.4. MR20DE на NissanСред японските мотори трябва да бъде отбелязан и MR20DE на Nissan, който се поставя под капака на моделите X-Trail, Teana, Qashqai. Двигателят се предлага в различни мощности – от 129 до 147 к.с., като въртящият момент варира от 187 до 207 Нм. Ако се обслужва правилно и редовно, този мотор може да навърти 300 000 км.5. Z18XER на OpelЕдин от също много надеждните двигатели може да се срещна при Opel Astra и Zafira, както и при Chevrolet Cruze. Това е 1,8-литровият Z18XER с мощност 140 к.с. и 175 Нм въртящ момент. Този мотор отговаря на стандарт Евро-4, но има и версия A18XER с Евро 5. Двигателят достига 250 000 км, без да се налага ремонт. Експертите отбелязват, че моторът има много качествен ремък, но отбелязват и негови слабости – модулът за запалване и термостата, които може да излязат от строя по-рано от предвиденото.Снимки: Производителите

Тагове:
fallback
  • #21
    Волвак ( преди 6 години )
    Самохвалковците пак извадиха Мерцедес,ама дума не могат да кажат за Волво!Пет милиона.Волво.
  • #20
    Хм ( преди 7 години )
    Доживяхме пробег от 300 000 км без основен ремонт да се счита за постижение!Едно време това бе посредствен резултат.
  • #19
    васо ( преди 7 години )
    Аз за разлика от повечето съм карал много и назлични коли.Японските мотори, някои държат ама колата я няма вече.Мотор се сменя или оправя, купето не.Като старият 1.9 дизел на Фауве и старите дизели на мерцедес няма такива кучета.Аз съм виждал сдост 1,9 на половин милион бръмчат яко, а мерцедеси по на 700 000 и нагоре неотваряни.
  • #18
    Истината ( преди 7 години )
    Няма и никога няма да има двигател като на "Мерцедес" 124, 300Д и 300ТД. С тези даже мърлячите от Италия изкарваха по един милион километри. Жалко, че вече не се произвежда нищо подобно.
  • #17
    abc ( преди 7 години )
    Това на снимката за двигателя на Renault K4M не е вярна, това не е K4M, а пак К7М, на Dacia.Иначе... имал съм K4M, да наистина е здрав мотор, карах го до 200 и няколко хиляди при мен. Гърнета не съм сменял никога и ауспуха беше абсолютно чист, като нарочно не съм го мил никога. Наистина има ресурс да издържи едно 350-400 хиляди без проблем, винаги така съм го виждал. Това по моя лична преценка, преди да прочета статията. Масло сменях с Elf 5W40 иснтетика на около 12-15 хиляди км.
  • #16
    Волвар ( преди 7 години )
    Всеки двигател над два литра може да стане милионник, ако шофьорът не е ***. Пробег от 400 000 е възможен даже за Лада. Моята кола е на 350 000 километра и не е мръднала от нормалните изисквания. Това ми е петият голям автомобил и с всички е било така. Караш, доливаш, продаваш и следващият продължава.
  • #15
    Ето поредната... ( преди 7 години )
    платена статийка за "намаляване" пораженията върху имиджа на рено! Особено спешна след последните Гомн-яни събития ...
  • #14
    Roadrunner ( преди 7 години )
    LF мотора 2.0 150 коня на мазда/форд. Без проблеми достига 400 000 км.
  • #13
    .. ( преди 7 години )
    Имам Астра с Z18XER. Карам я от нова и съм навъртял 130к км за нама 9 години. Досега съм сменял само маслен охладител (на 120к) защото му издуха уплътнението и започна да пуска по малко масло в антифриза. Друи преблеми не съм имал.Масло сменям на 10к км, слагам 5х30, свещи сменям на 30к. Карам я със 100 октанов бензин защото няма вече 98. Със скорост 140 на магистралата, разхода ми е 7-7,2/100. С галене и инерция съм я свалял на 6,4. Карам със скъпи гуми (Мишлен летни и Гуд Иър Ултра Грип 9).
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    Европа не се кара толкова, колкото в САЩ, Канада, Южна Америка, Австралия, Азия, Африка. Там колите наистина въртят милиони км. при най-лоши пътни и атмосферни условия Ха сега познай какви коли карат там хората. Да, позна, японски. Предимно японско се кара. Така, че см0-таните ВАг знаеш къде да си ги завреш. Това са най-некадърно направените коли, които са нищо повече от една залъгалка с която да те излъжат и после да станеш абонат на сервиза. Познай защо има толкова много сервизи у нас!
fallback
Последни