Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

2018 се оказа много тежка за автомобилните босове

Сцената напуснаха Гон, Маркионе и Щадлер, Мъск се готви за Марс

2018 се оказа много тежка за автомобилните босове

Арестът на Карлос Гон се оказа последният удар върху имиджа на големите автомобилни босове, които доскоро биваха приемани като богове от техните последователи и дори от някои фондови пазари.

2018 се оказа за автомобилните босове

Гон, който преди години спаси Nissan от фалит, вече не е шеф на Nissan и Mitsubishi и на практика е отстранен от Renault, въпреки че засега има само временен заместник. На 7 декември изтича срокът, в който прокуратурата в Токио трябва да повдигне обвинение на Гон и тогава се очаква скандалът с него да стане още по-голям. Но Гон далеч не е единствената голяма загуба за автомобилната индустрия.

През юни автомобилният свят изживя силен шок с ареста на шефа на Audi и смятания за „златното момче” на VW Group Руперт Щадлер. Той вече не е шеф на германската марка и наскоро излезе от ареста, а сега предстои да разберем дали обвинителите ще успеят да докажат участието му в „Дизелгейт”. Щадлер работи за Audi от 1990 година, но сега загуби много бързо поста си, след като стана ясно, че прокуратурата ще упорства и ще го държи максимално дълго в ареста.

Смъртта на Серджо Маркионе пък вече оказва сериозни последици върху работата и представянето на FCA, като компанията е подхванала сериозна реорганизация и налагане на все повече електрифицирани и електрически модели на глобалния пазар. Маркионе и Гон дълго време бяха смятани за едни от най-важните фигури в автомобилната индустрия и след тях остават огромни празнини.

Дори и любимецът на фондовите пазари Илън Мъск и неговата Tesla преживяха труден период, като вината е повече на ексцентричния милиардер, а компанията вече покрива производствените си планове за Model 3, но това стана със сериозно закъснение. Мъск вече призна, че по-рано тази година компанията е била на ръба на фалита, но след това положението й се е стабилизирало.

Тагове: tela
0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 4 месеца )
    уврежданията от ползване на рено често водят до необратими последствия! Като при по-долния, наричащ "плюнка" Япония с брутен продукт от близо 6 трилиона $, като на този икономически колос противопоставя джуджето Франция с 2.4трилиона $...!!?
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    До англофила, който е чист жабарофил на Макарон любовницата да казва, че Япония била пл.юнка е върха на невежеството и 0лиг0.френията. Третата икономика в света да е на подаяния и да е такава каквато я на ричаш е наистина доста сериозно мунтално заболяване. Я ги виж жабетата коя икономико са в света и си помисли каква държава са само. *** ги превзеха но те сами си го направиха от алчност. Ходил ли си скоро в Париж? Върви и виж за какво става въпрос.
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Англофил ( преди 4 месеца )
    Новият шеф на Рено Нисан пак французин.Няма как една плюнка като Япония да управлява хегемон като Франция Япония от 45-та го кара на подаяние на Сащ заради базата си срещу Китай и Русия както и Германия.Германия що американски подаяния отмъкна.
  • #4
    4 rate up comment 3 rate down comment
    тъй-тъй! ( преди 4 месеца )
    всеки е "стратег" с държавни пари! а на тоя ръцете му до лактите в меда - чуждия!! относно лепенето - пичкосването на Нисани е основното "производство" на рено.
  • #3
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе не знам какъв перач е Гон, но негова стратегия превърна Нисан в най-големия японски, а Рено в най-големия френски производител на електромобили, и то без да докара компаниите от групата дори на загуба, каму ли на ръба на фалита. И стига с тия глупости, че Нисан били измислили всичко, на Зоуи даже ел-двигателя е собствено производство. А Нисан лепят емблемите си по Туизи и го пробутват като Скаут.
  • #2
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Дошо ( преди 4 месеца )
    Да се произнася в едно изречение пионера на бъдещото развитие на автомобила Елон Мъск с имената на главните перачи от миналото е признак на лош вкус! Най-малкото.
  • #1
    3 rate up comment 12 rate down comment
    на снимката горе ( преди 4 месеца )
    главния Мошеник, начело на полудържавната перачница рено!