IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Няма достатъчно механици за електромобилите

Първата криза се очаква да избухне през 2020 година

Няма достатъчно механици за електромобилите

В най-скоро автомобилната индустрия и по-точно този сегмент от нея, посветен на следпродажбеното осбслужване ще усети остър недостиг на квалифицирани кадри, които да работят по електромобилите.

Няма достатъчно механици за електромобилите

Това е изводът от изследване, проведено във Великобритания, което е показала, че едва 3% от механиците, работещи в сервизи на Острова, са квалифицирани да обслужват електромобили. При инженерите положението не е толкова драматично, но там също се очаква недостиг. Предполага се, че положението е подобно и в повечето държави в Западна Европа и Северна Америка, като за Източна Европа все още няма данни.

Все пак, за нашата част на континента наскоро се появи информация от представителствата на големи автомобилни компании като Renault и Volkswagen, които обявиха, че редовно провеждат квалификационни курсове за своя технически персонал, за да може да работят инженерите и механиците със задаващите се електромобили.

Изследването във Великобритания показа, че столицата Лондон е единственият град, който отговаря за изискванията за пълноценна експлоатация на голям брой електромобили – инфраструктурата за зареждането им до сервизите, които да ги обслужват.

Очаква се, че до 2020 година бройката електромобили и plug-in хибриди по британските пътища ще надхвърли 1 милион тогава ще дойде и първата криза за обучени кадри, както и за зарядни станции. Сега във Великобритания има само 18 000 точки за зареждане, разпределени в 6500 станции.

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Ами така ще е.Всеки иска мениджмънт и марлетинг, понеже нали ... голямото дорутро.Балъците които учат теоретична електротехника ще ги натискаме да си налягат парцалите.Те какво разбират от маркетинг?На ви сега!
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до: А, добро утро! ( преди 8 месеца )
    Много си зле. Първо незнаеш какво е това АйТи специалист и с какво се занимава, а после изпадаш в още по-голяма тъпота да твърдиш, че те правели колите сега едва ли не. А най-голямата мало-умщина е, че си мислиш, че електричките са „компютри на колела“. Коли с ДВГ имат много повече системи и модули отколкото една електричка, която е възможно най-пр0.стата кола, но едва ли е по-пр0.ста от теб самият!
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Майсторите по окачването какво ги интересува дали е електричка? Просто няма да има нужда от ремонти по скоростна кутия и ел. двигател.
  • #8
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Ел. автомобилите имат много по-малко части и сложните като ел. двигател ще се сменят като цял модул и няма да се ремонтират (не че е невъзможно). Та се чудя какво точно му е специалното на обслужването на един ел. автомобил. Ремонтите по табло, отопление, механика по врати и багажници - това е същото като на ДВГ. Според мене проблема ще е че много автомеханици ще останат без работа, защото ел. коли няма да се чупят толкова колкото сега дизели и бензини.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Ироничен ( преди 8 месеца )
    При нас още има криза за майстори на автоматици. До тролеи още не сме допрели.
  • #6
    7 rate up comment 6 rate down comment
    А, добро утро! пак ( преди 8 месеца )
    Нещо не се разбираме - нямам нищо против IT-специалистите. Имам против производителите, които изхвърлиха инженерите от идейните проекти и дадоха на вас да правите "коли" (по указание на маркетолозите), само че това не е точно laptop, геймърска конзола, IoT-бракми вкъщи и пр. модерни залъгалки; налага му се да се движи и то по законите на физиката и си трябва първо инженер и чак после вие да пудрите газарийките вътре, пък то какво стана - компютър на колела. Мириси казвам аз на таквъз един мобил.
  • #5
    9 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 8 месеца )
    И защо IT специалистите трябва да излезем от офиса, като може да ти настроим автомобила дори от другия край на света? С хардуера се занимават механиците.
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 8 месеца )
    Понеже ватманите пак са се засегнали нещо припомням, че собстениците на Тесла (дето нямала кво да и се троши) чакат по 3 месеца за сервиз... понякога и по 6... дерзайте! Всеки ватман със контакт :D
  • #3
    7 rate up comment 6 rate down comment
    А, добро утро! ( преди 8 месеца )
    Е, ми хайде сега високоплатените IT-специалисти, които така много тачим напоследък, да излязат от душните офиси и да ходят в сервизите да ремонтират компютрите, дисплеите, контролерите, добавената реалност, автономията и изкуствения интелект на "колите", които творят. Че то вече няма настройка на клапани, реглаж празен ход и прецизиране на впръскването, 'щото трябва да сме модерни и да се качим всички на електрокарите за "новото" поколение...
  • #2
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    фаза нула ток елементарно