IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volvo е първата жертва на търговската война САЩ - Китай

Шведският производител търпи сериозни загуби и спешно промени плановете си

Volvo е първата жертва на търговската война САЩ - Китай

През лятото президентът на САЩ Доналд Тръмп увеличи митата на вкарваните от Китай автомобили до 27,5%. Китайският лидер Си Цзинпин не му остана длъжен и вдигна митата на американските коли до 40%. Така търговската война между двете най-силни икономики в света става все по-жестока и вече взима първите си жертви.

Volvo е първата жертва на търговската война САЩ - Китай

Една от тях е шведският производител Volvo, който се оказа точно по средата на огъня, който си разменят Вашингтон и Пекин. Компанията отвори през лятото първия си завод в Щатите, но сега са принудени да променят основно плановете си и съответно започват да търпят финансови загуби.

„Ситуацията е сложна. Не искам да седя и да се усмихвам, като ви казвам, че всичко е наред. Защото, не е наред, дори напротив и от това компанията страда много. Но пък това е животът и няма какво да направим”, коментира пред Bloomberg президентът на американското подразделения на Volvo - Андерс Густафсон.

Големият проблем е новият завод в Чарлстън, в който компанията инвестира 1,1 млрд. долара. Половината от неговата продукция трябваше да се изнася за Китай, но сега това е невъзможно. Предприятието ще трябва да се съсредоточи върху пазара в САЩ, макар че произвежданото в него Volvo S60, както и досега, ще продължи да се изнася и за Европа.

Volvo е първата жертва на търговската война САЩ - Китай

В същото време произвежданите в Китай кросоувъри XC60 няма да стигат до Щатите, а само до Европа. Силно са намалени и доставките на седана S90 за САЩ, а в същото време заводът в Чарлстън трябва да намали производството на големия SUV – XC90, тъй като той няма да може да изнася за Китай.

„Трябва да направим сериозни промени и знаем как да стане това, но не сме радостни от случващото се. За щастие, разполагаме с глобална производствена структура, която ще ни позволи да маневрираме в тези тежки условия”, каза още Густафсон.

Снимки: Volvo

Тагове: volvo
0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    ти явно не четеш какво ти се пише
  • #9
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    А дали помисли че с 2-3 завода доставките на коли ще се забавят с месеци? А за митата които трябва да се плащат когато внасяш кола от друг континент? Никой голям производител не прави коли в 2-3 завода. Явно защото не са се допитали до спецовете тук.
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    по дървени глави от шведските няма вместо да направиш фабрика която да задоволява интереса за всеки континент направи три и разхождай коли по кораби по влакове и си създавай проблеми с логистиката китайците тръгнаха по пътя на японците и от лакомост скоро ще лапат патката на тръмп
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Навреждат на много но пък заздравява икономиката на страната , а това е по важно от отделните фирми които ако са гъвкави и имат ресурс ще строят заводи в САЩ
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Наистина много си повярваха и според мен цените трябва да паднат с около 20-30 % или скоро ще са отново за продан
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Русия ( преди 11 месеца )
    Навреждат и на себе си. Почти всички БМВ джипове за Китай са произведени в САЩ.
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    волово ще ритнат камбаната не стега че верните им клиенти се опариха от китайския премиум ами и като се вдигнат и цените ще са непродаваеми и на загуба да ги пускат никой няма да вземе автомобил с платформа и двигатели и технологии от миналия век
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    шведски производител а автомобила си е китайски е как става това не е ясно ама важното е балъците да си мислят че карат премиум
  • #2
    30 rate up comment 2 rate down comment
    abv ( преди 11 месеца )
    ами тогава да ги пуснат в Европа с 20-30% остъпка и готово, ще ги продадат всичките...Примерно ХС90 - 100 бона ХС60 - 70 бона и ще ги продадат за нула време :-))))
  • #1
    30 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 11 месеца )
    Парадоксалното в случая е че Волво са собственост на китайската Geely. Световната икономика е толкова преплетена че всякакви търговски войни и санкции не се знае на кого точно ще навредят.