Милениум поколението или хората, родени от началото на 80-те години до средата на 90-те на миналия век, са най-важните клиенти не само за автомобилните компании. Те са вече във възраст, в която изкарват прилични пари и навиците им на купувачи, както и предпочитанията им са интересна тема за компаниите.
Тази седмица испанската марка на VW SEAT публикува данни от свое изследване на предпочитанията на т.нар. „поколение Y”, което става все по-важно, тъй като в момента в тази възрастова група влизат 12% от клиентите в Европа, които могат да си купят нов автомобил.
От SEAT не оповестяват броя на участниците в изследването, но твърдят, че 40% от тях са заявили, че решаващ при избора им на нов автомобил е дизайнът на колата. Това е така, защото огромната част от тях смятат колата за израз и на собствената си личност.
Изследването показва още нещо, което е много интересно – 50% от представителите на милениум поколението предпочитат коли от компактния сегмент, а едва 20% са заявили интерес към все по-модерните SUV автомобили. Що се отнася до покупката на нова кола, един на всеки петима участници декларира, че може да си нов автомобил със собствени средства, останалите имат нужда от външно финансиране.
Друга особеност на представителите на това поколение – те имат нужда средно от 9 седмици, за да изберат новата си кола, като събират максимално количество информация от сайтовете на производителите или дилърите, както и от медиите. При хората на възраст от 25 до 37 години най-лесно си пробива път и идеята за споделяне на автомобили. 26% от тях са заявили, че са готови на такава стъпка, ако това ще намали разходите им и вредните емисии, отделяни от колите.