Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Работна машина с допълнителни таланти: Тестваме Mitsubishi L200

Пикапът е получил нов дизелов двигател, както и променено задвижване

Работна машина с допълнителни таланти: Тестваме Mitsubishi L200

България не е от регионите, в които пикапите са особено търсени и пазарът на автомобили от този клас не е развит. Съответно играчите в сегмента са по-малко, което обаче съвсем не означава липса на конкуренция. Още повече, че самите пикапи се превръщат в съперници на традиционните SUV-модели, тъй като притежават не по-лоша проходимост, но предлагат доста повече място за това.

Работна машина с допълнителни таланти: Тестваме Mitsubishi L200

Като цяло предложенията на българския пазар не са чак толкова много - Nissan Navara, Ford Ranger, VW Amarok, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max и Great Wall Steed 5. Предлага си е Mercedes-Benz X-Class, който всъщност представлява преработена Navara, и с това нещата май се изчерпват. Не особено големият избор обаче съвсем не улеснява купувача, който трябва да избира какъв пикап да си  вземе.

Един от претендентите е Mitsubishi L200, чието пето поколение претърпя фейслифт само преди няколко дни. Ние тествахме неговата предиша версия, кояо се предлага на българския пазар с нов дизелов двитале, ново окачване и нова система за задвижване на четирите колела. Тя е по-голяма от предшествина си – дължина от 5290 мм и разстояние между двете оси от 3000 мм, благодарение на което има повече пространство в салона.

Работна машина с допълнителни таланти: Тестваме Mitsubishi L200

А то е достатъчно за петима души, които могат да се отправят на дълго пътуване дори с много багаж. Мястото за него е с размери 1520 мм дължина, 1470 мм широчина и 475 мм височина. И всичко това е комбинирано с моделен интериор, тъй като, както вече стана дума, пикапите могат да бъдат разглеждани и като алтернатива на големите SUV-модели - тоест, да стават и за семеен автомобил.

За целта, в Mitsubishi са подобрили значителто и интериора. В оборудването на L200 влизат мултимедийна система със 7-инчов сензорен дисплей, с CD-плейър с MP3 формат, Bluetooth, USB и др. Бородвият компютър се комада от таблото, като водачът допълнително е улеснен от камерата за заден ход, която просто е задължителна при машина с подобни размери. За нейното маневриране помагат и големи външни огледала.

Работна машина с допълнителни таланти: Тестваме Mitsubishi L200

Всичко това обаче не бива да ви заблуждава – този автомобил е направен с една основна цел, която е работа. Вероятно и заради това 2,4-литровият турбодизелов мотор със 154 к.с. е всичко друго, но не и безшумен. Когато сте на полето или се движите по тежък терен, спокойствието е последното нещо, за което се сещате. Моторът е с максимален въртящ момент от 380 Нм, достъпни при 1500 об/мин, като постига разход от около 7,0 л/100 км на дълъг път. При градски условия той харчи с около 2 литра повече, което не е чак толкова лош показател за автомоби. с тегло от 1870 кг.

Пикапът е получил и едица промени по окачването, което подобрява неговото представяне най-вече извън пътя. Отпред то е с напречните лостове, а отзад има цял мост и листови ресори. Те са удължени, като са променени позициите на скобите за закрепвани. Така се характеристиките на амортисьорите и стабилизаторите на напречна устойчивост. Пътният просвет достига 205 мм, а системата за задвижване на четирите колела -  Super Select 4WD-II вече е оборудвана с централен диференциал Torsen T3, който допълнително улеснява движението по тежък терен.

Работна машина с допълнителни таланти: Тестваме Mitsubishi L200

Промяната на задвижването от задно към 4х4 става с помощта на селектор, като то може да стане при скорост до 100 км/ч. Когато това стане, тягата се разпределя в съотношение 40:60 в полза на задната ос. Важна роля в случая играе и сцеплението на колелата с настилката. Освен това новото Mitsubishi L200 може да се движи по път с 45-градусов ъгъл наклон, има преден ъгъл на проходимост от 30 градуса, заден ъгъл от 22 градуса, а ъгълът на рампата между осите e 24 градуса. Радиусът на завиване от 5,9 метра допълнително улеснява завиването.

Работна машина с допълнителни таланти: Тестваме Mitsubishi L200

Факт е, че силата на Mitsubishi L200 е извън пътя. Там вибрациите на мотора, които не са никак малки, просто не се усещат. По-точно – не им се обръща внимание. На гладък асфалт обаче на моменти друсането и шумът идват в повече, въпреки че от компанията-производител обясняват как те били намалени значително заради различната конструкция. Това е само, когато автомобилът е празен. Тогава той усеща всяка неравност на пътя и я поема, което създава доста неприятно усещане. Когато се натовари обаче, пикапът се променя и става далеч по-комфортен и приятен за управление

Като цена Mitsubishi L200 не се отличава кой знае колко от SUV-моделите, които се предлагат на пазара. Базовата версия започва от  56 000 лв., но ако искате повече екстри, както и автоматична скоростна кутия и дзвузонов климатик ще се наложи да се бръкнете с около 70 000 лв., което вече си е доста сериозна сума. За която обаче получавате работна машина, която може да се използва и за семеен автомобил.

Работна машина с допълнителни таланти: Тестваме Mitsubishi L200

Снимки: Automedia.bg

 

Тагове: mitsubishi l200
0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    От Мицубиши само Колт и Спейс Стар съм имал и съм много доволен. Не зная как е този пикап, но съм имал Хайлукс и мога да кажа, че за мен това е най-здравата и добра машина при пикапите. Приятел има Isuzu D-Max. Карал съм го доста пъти и мога да кажа, че е това е машината. Доста икономичен двигател, прилични показатели, цената е по-ниска от тази на Хайлукса и някак по-леко се кара от него. Ако парите за колата и разхода не ме бъркат Хайлукс, ако искам също добра машина по-евтина Isuzu D-Max.
  • #4
    5 rate up comment 2 rate down comment
    L. ( преди 6 месеца )
    "нов дизелов двитале" - какво ще да е това?
  • #3
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Първата система за директно впръскване на дизел,е от Митсубиши ТDI ..
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Митсубиши Паджеро печелеше рали след рали ..
  • #1
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Toni ( преди 6 месеца )
    Какво го тествате?! Митсубиши вчера представиха новия модел, вие сега тествате стария.