Японският гигант Toyota може да се откаже от някои от нишовите си модели, особено когато става въпрос за пазари, където те реализират скромни продажби. Според информация в японските медии, типичен пример за това е моделът GT86 и трудното му битие на пазара в Северна Америка.
В Япония и Европа спортното купе се радва на интерес и добри продажби като за нишов модел, но Северна Америка остава най-важният пазар за гиганта.
„В момента тече сериозен преглед на гамата ни и пазарните сегменти, в които участваме, като най-важното за нас е да присъстваме в сегментите, където се печели и моделите, които продаваме да ни носят стратегически ползи”, неособено ясно обясни ситуацията шефът на Toyota САЩ Джим Ленц.
През октомври Toyota регистрира 168 386 продажби в Щатите и още 22 716 чрез Lexus. Хитът Camry все още се продава добре, но това трудно може да се каже за другите леки автомобили в гамата на японците. И споменатият GT86 е на опашката с едва 335 продажби за октомври. Освен това, скоро се очаква и премиерата на новата Supra, което допълнително ще отнеме клиенти от застаряващото купе.
Под заплаха да изчезне от производствената гама е и Lexus RC, който ще бъде наследен от по-големия и луксозен LC. LC се продава по-слабо и от RC, но е спортният флагман на марката и ще оцелее. Извън гамата на леките коли също има застрашени – Sequoia и Land Cruiser, които остават далеч от продажбите на RAV4 и Highlander.