IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Дизайнерът, променил Kia, се оттегля в пенсия

Мястото на легендата Петер Шрайер заема белгиецът Люк Донкерволке

Дизайнерът, променил Kia, се оттегля в пенсия

Един от най-добрите дизайнери в автомобилната индустрия – ветеранът Петер Шрайер, излиза в пенсия. Неговото място като главен дизайнер на Hyundai Motor Group ще бъде заето от белгиеца Люк Донкерволке.

Дизайнерът, променил Kia, се оттегля в пенсия

Впрочем, самият Донкерволке (на снимката) не е толкова млад – той е на 53 години, като зад гърба си има огромен опит от работата в Peugeot, Skoda, Audi, Lamborghini, Seat, Bentley и Genesis.На свой ред 65-годишният Шрайер все пак няма да се оттегли напълно, а ще остане като консултант и ще бъде използван за някои проекти на корейския концерн.

През по-голямата част от живота си Шрайер работи в концерна Volkswagen, след като още като студен сътрудничи на Audi. Световна слава обаче му донася поста на главен дизайнер на Kia, който заема от 2006 до 2013 г. Именно той е човекът, който променя вида на автомобилите на марката, като това води и до увеличаване на продажбите, най-вече на пазарите в Европа.

"Не бива да позволим да бъдем управлявани от колите си", каза Шрайер в специално интервю за "КОЛЕЛА" и Automedia.bg преди година. Целия ни разговор с него можете да видите тук.

Дизайнерът, променил Kia, се оттегля в пенсия

Основната заслуга на ветерана е, че успява визуално да раздели моделите на корейската марка. Шрайер (на снимката) се издига до главен дизайнер на цялата Hyundai Motor Group, но влиянието му отпада, тъй като с отделните проекти се занимават други хора, които разработват различните автомобили.

Що се касае до Донкерволке, той започна работа за корейците през 2015 г., когато е поканен за главен дизайнер на премиум-бранда Genesis. Заслугата за това е на Шрайер, който още тогава вижда в белгиеца свой наследник. Сега Докерволке вече ще отговаря за трите марки в групата – Genesis, Hyundai и Kia.

Снимки: Kia

Тагове: hyundai kia
0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Когато говорим за Европа точно Форд и ФИАТ са супер утвърдени от десетилетия, докато КИА последните 10 години се наложиха само и единствено като работното място на бакшиша, а преди 10 моделите им будеха смях.
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Ясно защо бяха станали красиви, а сега пак станаха невзрачни.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Мисля, че новия Фокус си е с хубав дизайн, а новия Сийд е супер дърво, ниикакъв дизайн. Не намирам даже нещо общо между двете.
  • #3
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Те пък Фиат и Форд са едни утвърдени..
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Няма проблем, новия Сийд е толкова подобен на новия Фокус и на Фиат Типо, че спокойно могат да продължат с копирането на по-утвърдени производители.
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    жалко ! ( преди 9 месеца )
    значи да чакаме завръщането на легените и сапунерките !