IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Собствениците на Nissan Leaf ще могат да продават електроенергия

Засега тази услуга ще е достъпна за електромобилите в Германия

Собствениците на Nissan Leaf ще могат да продават електроенергия

Властите в Германия одобриха използването на електромобила Nissan Leaf за продажба на електроенергия за домакинства и предприятия.

Собствениците на Nissan Leaf в Германия ще могат да продават електроенергия

Собствениците на първият автомобил, сдобил се с такова разрешение на територията на страната, ще могат да продават електроенергията, благодарение на система V2G. Тя ще може както да прехвърля, така и да черпи енергия от мрежата, зареждайки автомобила.

Електричеството, прехвърлено в обществената мрежа, ще може да се използва от различни съоръжения, когато има увеличена нужда. Засега обаче системата не е достъпна за клиентите на марката, като това ще се промени през 2019 г., заявиха от Nissan. Предполага се също, че първоначално V2G ще бъде налична за големи компании, разполагащи с електромобили.

Пред изданието Automotive News Europe, Гилем Пелатру, вицепрезидент и директор на европейското подразделение на марката, сподели, че литиевите батерии биха могли да имат сериозен принос за приемането на алтернативната енергия. Според Пелатру такова бъдеще би допринесло и за намаляването на вредните емисии.

Въпреки че засега Nissan разполага с по-развита подобна технология от останалите производители, то се очаква, че останалите автомобилни компании също би трябвало да усъвършенстват разработката си в близкото бъдеще.

Снимка: Nissan

Тагове: nissan leaf v2g
0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    дядо и ряпа ( преди 10 месеца )
    и батерията се амортизирала на средата на живота и......
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Къде е селската буца тинтири-минтири да ви обясни, че тая работа няма как да стане? Ще ви изкара от 10 кладенеца вода да ви докязва, че навтовите печки са най-екологични, защото самият той е с ке-неф нов внос на който пише TDI, купуван по време на рекламните партенки clean diese и das ***. Вече ги няма тези лъжливи реклами, но някой хора все още живеят в миналото и все още им вярват...
  • #6
    0 rate up comment 6 rate down comment
    бай хуй ( преди 10 месеца )
    Ооо,ще сработи... Ако държавате се занимава с важните неща... а не с отмяната на смяната не часовото време.
  • #5
    24 rate up comment 0 rate down comment
    fermera ( преди 10 месеца )
    В България няма отстъпки при закупуване на електромобил,но се намериха пари за студен резерв за ТЕЦ Варна.Сметките показват че 10 000 Нисан Лийф биха свършили същата работа.Ако се продадат без ДДС за 3 години ще се ще се избият парнте от студен резерв.
  • #4
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Ха, ха ( преди 10 месеца )
    Евреите изнамериха начина как да дърпат безплатен ток за зареждане на автомобилите си и как от японските си коли (защото евреите финансират японската автомобилна индустрия) - да го продават на други с пари!
  • #3
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Ще заработи, тъй като за сутрешния пик реакторите на АЕЦ се подготвят часове по-рано и маса енергия се губи. Отделно 100 хил. електромобила са ти един АЕЦ с 3 хилядника реактори. Кое е по-евтино: разпространението и популяризирането на V2G технологията, от която си избиваш половината (ако не целия) ток за каране (щото колата е 1 животно дето се кара 2 часа и виси 22) или строеж на АЕЦ, отработка на ядрено гориво и маса други разходи, които една нация изплаща десетилетия? Когато заиграят парите..
  • #2
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    А между другото Лийф, Мирай и Приус отдавна могат да се ползват, като източници за ел. енергия. Отиваш на вилата или спре токът в къщи поради някаква повреда от метеорологично или друго естество, включваш колата към контакта и в къщи си имаш ток. Перфектно! Разбира се тези коли не се отнасят за панелни плъхове с нафтови печки. Тези индивиди освен сажди, пушеци и мръсотия не виждат нищо друго. Обичат си *** в която живеят и не искат да я напуснат, нито променят.
  • #1
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Идеята е супер! Пиковете часове на потребление на ток са около 8 сутринта и 20 часа вечерта. Отиваш на работа и там зареждаш батерията. Прибирш се от работа, включваш колата в мрежата и в пик час на потребление около 20 часа системата ти дръпва ел.енергията, за да помогнеш за потреблението и в един по-късен час ти зарежда колата, за да е готова сутринта за работа. Продаваш по-скъпа ел.енергия и зареждаш по-евтина и така печелиш, което не е никак зле според мен, но едва ли това ще работи в БГ.