IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 причини, защо хечбекът е по-добър от кросоувъра

Основните си остават цената на автомобила и разходите по него, но има и други

10 причини, защо хечбекът е по-добър от кросоувъра

От модата на кросоувърите печелят най-вече производителите, тъй като продават този тип автомобили с много по-горяма печалба. Предимствата на тези машини в ежедневния живот не са чак толкова много, като в редица случаи обикновеният хечбек е да предпочитане. Искате доказателства? Ето ви ги!

Цена

10 причини, защо хечбекът е по-добър от кросоувъра

Най-сериозният аргумент в случая. При еднакви условия, кросоувърът е много по-скъп от хечбек, построен на същата платформа. Доказателство за това е ценовата листа на всяка компания, която предлага такива автомобили.

Ускорение

Кросоувърът във всички случаи е по-тежък от хечбек от същия клас, така че логично притежава по-лоши динамични качества. Съответно – хечбекът ускорява по-бързо.

Разход на гориво

Тук също основна роля играе много по-малкото теглото на хечбека, който печели срещу по-тежкия кросоувър. Добавете и аеродинамиката и напълно логично, по-лекият и по-залепен за земята хечбек печели и от този показател.

Удоволствие от шофирането

10 причини, защо хечбекът е по-добър от кросоувъра

Колкото по-нисък е центърът на тежестта, толкова една кола има по-добра управляемост. Освен това, хечбекът се накланя много по-малко в завои, отколкото кросоувъра.

Безопасност

Тук отново трябва да припомним по-ниския център на тежестта на хечбека. Съответно той е по-устойчив в завоите или при маневриране с по-висока скорост.

Всекидневни разходи

10 причини, защо хечбекът е по-добър от кросоувъра

Дори едно обикновено измиване в автомивка при кросоувъра струва повече. И обратното – собственикът на хечбека минава по най-ниската тарифа.

Плавност на движението

Тук хечбекът отново печели, тъй като колелата му са по-малки от тези на кросоувъра. Шасито на по-тежкия автомобил усеща по-силно неравностите на пътя.

Зимни гуми

10 причини, защо хечбекът е по-добър от кросоувъра

Комплект зимни гуми за хечбек струва много по-малко, отколкото тези на кросоувъра. Причината отново е в размера – колкото по-голям е той, толкова гумата е по-скъпа.

Шумоизолация

Тук отново трябва да се обърне внимане на аеродинамиката. Ясно е, че автомобил с нисък силует и по-малка площ на челно съпротивление, какъвто е хечбекът, предлага по-добро изолиране на шума. Това важи особено за движение с по-висока скорост.

Превоз на товари

10 причини, защо хечбекът е по-добър от кросоувъра

По правило, хечбекът и кросоувърът от един клас са на една платформа и не се различават по вътрешен обем. Ако все пак има разлика, тя е минимална. Височината на багажника на хечбека е по-ниска и така товаренето е по-удобно, а превозът – по-лесен.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като цяло съм силно съглсен със статията и с колегата че за тези пари по-добре нещо в Д сегмент. Само не съм съгласен с по-малкото товарно пространство. Особено ако СУВ-а не е 4х4. Защото СУВ-а е по-висок седалките са по-изправени което позволява малко повече място за глава, за крака и дължина на багажника. НО пък идва момента, че заради височината багажника също идва висок и може да стане неудобен за товарене
  • #5
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 години )
    Причините са поне 100 а не 10, най-безсмисления сегмент още повече, че вече един солиден % от тях нямат дори 4х4. Да не говорим, че при цялата истерия за изгорелите газове те допринасят още повече за замърсяването като отделят повече СО2. А всъщност предимство от притежанието им няма... където и да си винаги пред теб ще има един бус, който пак ще ти блокира видимостта... хората наистина са ***
  • #4
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Асен ( преди 5 години )
    Тук не става въпрос за хора, които наистина се нуждаят от малко по висока и проходима кола, а за масовите юзери.
  • #3
    16 rate up comment 4 rate down comment
    GT ( преди 5 години )
    Аз лично познавам хора, на които наистина им се налага кола с малко по-голям пътен просвет.Живеят в местност на 10км. от града, където пътя е наистина много лош. Няма как обаче, всички сувчета на пътя, наистина да се ползват по предназначение. Особенно за B-SUV където плащат 10-14 000лв отгоре съвсем за нищо!
  • #2
    20 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Дано повече малопиш.ковци го прочетат и осъзнаят написаното по-горе!
  • #1
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За мен по-добре е седан в D-сегмента.