IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

130 години от рождението на Андре Ситроен

Андре Ситроен се е родил точно преди 130 години в Париж.

130 години от рождението на Андре Ситроен

Неговият дядо идва във Франция от Холандия и се казва Рьолоф Лимонман (Roelof Limoenman) буквално „лимонен човек”. След като се заселва във Париж дядото сменя фамилията си на Citroen. 

Неговият син, бащата на Андре, се казвал Левис Бернард Ситроен (Levis Bernard Citroen) първоначално започнал бизнес във Варшава, но след това фирмата в Полша фалирала и той се върнал в Париж. Когато Андре бил на 6 години, бизнес проблемите на баща му се задълбочили и го довели до самоубийство. 


През 1894 г. Андре завършва лицей с много висок успех, което му позволява да продължи учението си в Парижкия Политехнически университет. Андре получава дипломата си за инженер през 1899 г. когато обаче умира и майка му. Същата година той влиза в армията, където служи 4 години. 

След като се уволнява през 1904 г. той основава малък цех за производство на зъбчати колела, чиито зъбци имали V-образна форма. Именно те са в основата на известната емблема на Citroеn и днес. 

По време на Първата световна война Андре Ситроен работи за армията. Към нейния край решава да насочи фирмата си към автомобилната индустрия. Работата потръгва бързо и още през 1919 г. от завода на Citroen дневно излизат по 100 автомобила от модел А. 

Андре Ситроен е новатор във всички области. Въвежда редица технологични новости, които поставят началото на много от днес известните автомобилни системи. През 1925 г. успял да осигури светлинна реклама със своето име на Айфеловата кула. 

Още през 20-те години той въвел специалното третиране на своите клиенти и сервизното обслужване на продаваните автомобили. „Отглеждал” бъдещите си клиенти още от деца, като през 20-години при закупуването на автомобил от бащата подарявал и умален ламаринен макет на детето. През тези години фирмата на Андре Ситроен била една от най-големите френски автомобилни фирми редом с Renault и Peugeot. 

Световната икономическа криза от края на 20-те и началото на 30-те години променила всичко. Андре искал да върне добрите години с новия модел Traction Avant. Това бил един от най-авангардните модели за времето си, с каросерия изцяло от стомана и със задвижване на предните колела. 

Работата обаче вървяла трудно, банките постепенно отказвали да финансират проекта. Всичко това се отразило на здравето на Андре Ситроен, който умира през юли 1935 г. от рак на стомаха.  
0 от 500