Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Дизелгейт ще струва 800 млн. евро на Audi

Компанията беше призната за виновна в манипулация на данните за вредни емисии

Дизелгейт ще струва 800 млн. евро на Audi

Прокуратурата в Мюнхен препоръча компанията Audi да бъде глобена с 800 млн. евро. Производителят от Инголщад е признат за виновен за манипулация на данните за вредните емисии на двигателите, както и за извличане на икономически ползи от това. От компанията обявиха, че няма да оспорват решението и ще платят цялата глоба.

Дизелгейт ще струва 800 млн. евро на Audi

В официално си писмо концернът Volkswagеn AG, в чийто състав влиза Audi, съобщава, че компанията ще плати 5 млн. за небрежност, а останалите 795 млн. ще бъдат отчетени като връщане на незаконно печалба от продажбите на автомобили с дизелови V6 и V8 мотори. Производителят предупреждава акционерите си, че изплащанатео на тези суми ще окажат негативно влияние на финансовите показатели на групата в края на годината.

Освен това резултатите на концерна ще бъдат по-лоши и заради намаляването на продажбите с 18% заради влизането в сила на новия цикъл за измерване на вредните емисии WLTP. Най-силно от това е пострадала именно Audi, чиито продажби през септември са спаднали с 22% в сравнение със същия период на 2017 г. Само в Западна Европа се отчита намаление с 41,5%.

Скандалът с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen избухна през есента на 2015 г., като концернът трябваше да изтегли в сервизите си над 11 млн. автомобила. Освен това, част от топ-мениджърите на германския производител, в тома число и вече биншия шеф на Audi - Руперт Щадлер, бяха арестувани и обвинени заради случилото се. Общата сума на глобите и заведените искове срещу Volkswagen AG превишава 90 млрд. долара.

Снимка: Audi

Тагове: audi
0 от 500
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Абе ( преди 7 месеца )
    Доше, успокой се бе човек! Да нямаш акции във VW, че така си вдигнал кръвното?
  • #4
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Изперкел е извикаха в проглокатурата да дава показания през 2016г и нищо. Естествено, че нищо не е направила, въпреки, че е уведомена края 2005 г. А милиардите дадени за здраве на хората? А стотиците хиляди умрели от нафтовите печки на тези мошеници. Според мен трябва да бъдат заведени групови съдебни искове срещу Фолк с Ваген. Виждаме, че съдът и държавните органи продължават да стоят зад гърба им. В Германия забраниха частни лица да ги съдят. Дано в другите държави да не е така, но май е! ЕС!!!
  • #3
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Дизелгейт избухна през 2015 г. от кога смятат печалбата им, че е толкова ниска, че им е такава смешна глобата. 10 г. преди това има сигнал от италианците, че са установили далаверата и са внесли документите в ЕП органът отговарящ за екологията и автомобилният транспорт. Уведомена е Меркел за ставащото и изведнъж всичко се покрива. Ако не бяха американците да ги разкрият и до сега нещата щяха да са си по старому. Както и да е. Значи поне от 2005 г. трябва да им смятат незаконните печалби!
  • #2
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    И що аЛуди не мога да рабера?! аЛуди бушон на Фолк с Ваген ли е или да? Това е марка в състава на компанията. Компанията прави далаверата, а не марките влизащи в нея. Какви са тези милиони, какви са тези 5 лв. Всяка година се хвалят с печалби десетки милиарди, а ги глобяват с милиони?! Бълха ги ухапала. Пак замитат всичко под килима и пак по стара немска традиция продължават с измамите, защото държавата е зад гърба им. Пълна лъжа и измама. Туморът на автоиндустрията е селската марка!!!
  • #1
    9 rate up comment 3 rate down comment
    GT ( преди 7 месеца )
    "Немските автомобилни производители имат само 50% шанс да останат водещи играчи в автомобилната индустрия, освен ако не се трансформират, за да отговарят на новите регулации и да адаптират своите вериги за доставки. От днешната гледна точка шансовете вероятно са 50-50, че немската автомобилна индустрия ще принадлежи към глобалния елит след 10 години." Това е цитирано изказване на Херберт Дис - главен изпълнителен директор на Volkswagen.