Откакто Porsche заряза атмосферните двигатели (те останаха само на някои версии на купето 911), на компанията й стана по-трудно да обяснява на клиентите разликите между различните версии на моделите си. Например, преди с буквите GTS се обозначаваше най-мощната атмосферна версия на Panamera и на всички беше ясно какво се случва: ако искаш повече конски сили, купуваш си Turbo. А сега всички са Turbo! Мощността нараства, динамиката се подобрява и моделът започва да се разделя на някакви си много малки единици.
Така например, Panamera GTS с 4-литров V8 двигател (460 к.с., 620 Нм) ще заеме мястото между 6-цилиндровия Panamera 4S (440 к.с., 550 Нм) и 8-цилиндровия Panamera Turbo (550 к.с., 770 Нм). Разликата в динамиката е малка: ускорението от място до 100 км/ч с пакета Sport Chrono отнема 4,2 сек за късия лифтбек Panamera 4S, 4,1 секунди за Panamera GTS със същата каросерия и 3,6 секунди за Panamera Turbo. При това двигателят на GTS по същество е същият като този на Turbo, но леко дефорсиран. Задвижването е на четирите колела, а скоростната кутия - 8-степенна роботизирана PDK с двойно сцепление.
Версията GTS също така е снабдена с редица оригинални характеристики и включва някои скъпи опции в базовата комплектация. Като например пакета Sport Chrono, намаленото с 10 мм пневматично окачване (като опция се предлагат адаптивни амортисьори PASM със"специални" настройки), спортна изпускателна система, пакет Sport Design (черни външни елементи, 20-инчови джанти, алкантара в салона).
GTS версията е налична и за комбино Sport Turismo. Освен това за всички Panamera вече се предлага цветен прожекционен дисплей, който позволява на водача да получава оперативната информация, без да откъсва поглед от пътя.
Исторически погледнато, буквите GTS се приписват на модели на Porsche, които имат някои технически характеристики на състезателните автомобили. За купето 911 това е отчасти вярно и днес, но Panamera никога не е участвал в никакво състезание и, следователно, в този случай GTS е типичен маркетингов продукт, използващ традициите на миналото.
Снимки: Porsche