IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW изнася още производство в Китай

Баварците увеличават до 75% дела си в съвместната компания BBA срещу 3,6 млрд. евро

BMW изнася още производство в Китай

BMW първа от западните автомобилни компании се възползва от облекчаването на условията за локализация на производството в Китай: срещу 3,6 млрд. евро тя увеличава дела си в съвместното предприятие BMW Brilliance Automotive (BBA) от 50 на 75% и ще прехвърли сглобяването на няколко от ключовите си модели в Поднебесната империя, съобщиха световните агенции.

BMW изнася производството си в Китай

През 2017 г. баварците продадоха в Китай 560 000 автомобила, от които само 400 000 нса местно производсво, слезли от конвейера на фабриките в Теси и Дадон (квартали в Шенян, град в Югоизточен Китай). В момента там се правят "единицата" (при това уникална, със задвижване на предните колела), компактният ван 2 Series Active Tourer, "тройката", "петицата", кросоувърите X1 и X3 кросоувъри, а всички останали модели се сглобяват за Китай в други страни, главно в САЩ.

BMW изнася производството си в Китай

След подетата от Доналд Тръмп търговската война между САЩ и Китай, търговията между двете световни сили стана по-сложна и сега те се опитват да привлекат големи международни корпорации. По-специално, китайското правителство позволи на чуждестранните автомобилни компании да придобият контрол върху своите съвместни предприятия в страната - преди беше разрешена само собственост на равна основа (50/50) с местен партньор. Премахването на това ограничение, заедно с облекчаването на фискалната политика, би трябвало да привлече нов поток от западни инвестиции в Китай, а BMW първа в автомобилния сектор реши да пусне "кранчето с пари".

BMW изнася производството си в Китай

Сега стана известно, че германската компания ще увеличи своя дял в съвместното предприятие BMW Brilliance Automotive от 50 на 75%. Сделката се оценява на 3,6 милиарда евро и договорът с китайската страна ще бъде удължен до 2040 г. Поемането на пълен контрол върху своите заводи в Китай ще позволи на BMW да ги включи в официалната си статистика, т.е. световната продукция ще се вдигне рязко. В Теси ще бъде построена допълнителна фабрика, а тази в Дадон ще бъде модернизирана срещу 3 милиарда евро. Разширяването на производството ще създаде най-малко 5000 нови работни места за местното население.

BMW изнася производството си в Китай

До 2020 г. BMW смята да произвежда 650 000 автомобила годишно в Китай, да локализира там високо маржиналните кросоувъри X4, X6 и X5, които сега се внасят в страната от САЩ. Това означава, че обемът на производство в Америка ще намалее и медтните работници ще трябва да бъдат съкратени, т.е. те ще трябва да кажат едно голямо "благодаря" на президента Тръмп. Бъдещият флагмански кросоувър X7 и електрическата версия на кросоувъра X3 ще започнат също да се правят в Китай. Локализирането на моделите Mini е друга история: BMW ще ги произвежда заедно с китайската Great Wall Motors.

BMW изнася производството си в Китай

След BMW и други големи европейско автомобилни компании могат да поемат контрола върху съвместните си предприятия в Китай, но шефовете на Daimler и Honda, в частност, заявиха, че няма спешна нужда от това. Да не би да чакат някакви интересни предложения от Тръмп?

Снимки: BMW

Тагове: bmw
0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Грешка не се сглобяват в Германия а някои части се сглобяват в Перник и им се лепи етикет произведено в Германия.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това което прави впечатление при немските "премиум" автомобили е че там се влагат изключително много ресурси по отношение на ДИЗАЙНА на автомобилите. Целта е колите им да са привлекателни за окото и натъпкани със всякакви "екстри". А надеждноста е оставена на заден план. Те на практика превърнаха целия автомобил във консуматив който става изклчително неизгоден за притежаване след като му изтече гаранцията.Богатите шарани налапаха тази маркетингова кукичка. Купуват и хвърлят след 3-4г.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да не мислите, че при другите немски производители положението е по-различно. Почти всичко се произвежда в Китай и после евентуално се сглобява от тарамбуки в немско и му слагат етикета произведено в германия. А качеството по-лошо от това на китайски миксер. Немците се предадоха и вече е карат по инерция. Скоро дори и слепите фенове ще прогледнат какви к0чини им продават и как ги клатят, като гладен си.га.нин джанка....
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Тва го казват само другарете от Позитано 20!Целият нормален свят знае ч е китайците са тъ.и крадци!
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    БмВ ( преди 5 години )
    Казват,че китайците произвеждат по-съвестно от Европеици.Което означава-БМВ кочиняк с по-добро качество
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Съжалявам. Няма как да ме убедят, че работниците, които са във фабриката, не оказват влияние върху крайния продукт.BMW си показаха и "новата" философия в 3ката. Много електроника, нищо немско.Началото на края.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Частите за окачването на гоуф се правят у Перник и се слагат етикети мейд ин джърмани.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    До сега само половината от частите на БМВ се правеха в Китай. А сега всички части ще се правят в Китай.А промитите мозъци още вярват че карат немски премиум. Вече всичко е ширпотреба.
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Ахахахахаххахахахахаха!