Популярността на японската марка Subaru расте, както в световен мащаб, така и на отделните пазари. През миналата година продажбите на компанията в Щатите почти достигнаха 650 000 бройки и противно на мнението на много японски и европейски фенове на рали успехите на Subaru, по-голямата част от купувачите ценят тези коли най-вече като удобни големи комбита и SUV автомобили.
Има и още нещо, което за момента е потвърдено само за американския пазар – Subaru печели бързо клиенти. На всеки един купувач, който се е отказал от Subaru, компанията е успяла да привлече на негово място между трима и четирима нови.
Все повече анализатори задават въпроса дали не е време Subaru да лансира собствена премиум марка, така както направиха Honda, Toyota и Nissan? Все пак, дори Hyundai пое по този път, при това успешно. Интересното е, че от японска страна все още няма коментар по темата. Което не пречи на дебатът да се развива.
Част от мненията са, че Subaru все още не продава толкова много коли, че да търси по-сериозна диференциация на клиентите си, освен това голяма част от купувачите на тези коли са хора, които не си падат по показния лукс. Напротив, тук става въпрос за активни хора, които държат да са близо до природата или пък държат да съживяват рали славата на марката. Някои анализатори пък са на мнение, че една луксозна марка би „обезценила” Subaru и би ограничила развитието на бранда.
Но ако става въпрос за нещо съвсем различно? Премиум марка, която обаче да предлага само електромобили? Тук вече се минава в областта на теорията. Subaru все още не предлага plug-in хибриди, но те ще се появят на пазара съвсем скоро, а следващата логична крачка са електрическите модели.
Може би това ще е успешен ход, тъй като подобна марка може и да не отклони праволинейните фенове на Subaru от любимите им коли, но пък може да привлече нови почитатели.