fallback

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Цената е определяща, но не само тя е важна при автомобил от този клас

Преди няколко години маркетолозите на автомобилните компании направиха гениален ход, като измислиха понятието „кросоуър”. Така на базата на автомобили от B- и C-сегмент масово започнаха да се появяват нови модели, които получиха по-голям пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Реално техните оф-роуд способности не са нещо впечатляващо, но това не беше най-важното в случая.Същите тези маркетолози направиха нов удар, като въведоха ново понятие „кросоувър с предно предаване”. В този клас влязоха както някои от предишните модели, на които беше премахнато задвижането на четирите колела, така и автомобили само с предно предаване, които вече са по-високи. И тяхното търсене непрекъснато се увеличава.Тук идва логичният въпрос „Какъв е смисълът да имаш кросоувър със 4х4, след като за по-малко пари може да придобиеш подобен модел с предно?” Предимството е ясно – задвижването на четирите колела в някои ситуации е безценно, но какви са недостатъците? Ето 11 причини, поради които кросоувърът с предно е по-добрият избор.1. Автомобилът с предно предаване е значително по-евтин от този с 4х4. При това той може да се намери в базова версия, докато за двойното предаване са достъпни само „средни” и „високи” нива на оборудване.2. Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите. Накладките, например, се изхабяват по-бавно.3. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за експлоатация. Разходът на гориво е по-малък, а това не е за пренерегване при непрекъснато растящите цени. В случая определящо е теглото на кросоувъра.4. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за обслужване. Отсъствието на някои агрегати опростява, поевтинява и ускорява процеса на техническото обслужване. Да, маслото в трансмисия на машината с 4х4 може да не сменя толкова често, но проверката на нивото в редукторите си е работа, за която в сервиза взимат пари.5. В повечето случаи автомобилът с предно предаване с аналогичен двигател на този с 4х4 ще ускорява по-бързо. По-малкото валове и редуктори развъртат двигателя по-бързо. При кросоувъра с 4х4 предимството е при хлъзгавата настилка.6. Автомобилът с предно предаване е по-наджден. Тук нещата са ясни – колкото по-малки агрегати и детайли има, толкова шансът за подвреда е по-малък.7. Автомобилът с предно предане издава по-малко шум и създава по-малко вибрации. Причината е същата – по-малко детайли.8. Автомобилът с предно предаване има по-голям ресурс на двигателя. Това се дължи на факта, че той е подложен на по-малки натоварвания.9. Каросерията и окачването на автомобила с предно предаване се износват по-малко в сравнение със този с 4х4 при еднакъв пробег на двете машини.10. Поведението на автомобила с предно предаване по хлъзгав път е по-предсказуемо, отколко това на кросоувъра с 4х4, тъй като при внезапно заключване на задната ос шофьорът може да остане изненадан.11. Автомобилът с предно предаване не създава у водача илюзията, че ще премине навсякъде. Поне на теория, това означава, че могат да се спестят време, нерви, сили и пари, които ще бъат изхабени, за да се изтегли затъналата някъде машина.Снимки: Производителите 

Тагове:
fallback
  • #25
    Анонимен ( преди 5 години )
    Гошо, смешника си ти с този турски клип на офчари! Сравняваш 20 годишно Субару с нова кола. И понеже те виждам, че си простовато момче, разбрали защо успя да го дръпне изобщо? Не, нали щом го пущаш видеото. И не си измисляй име, гошо при условие, че си мюмюн, ахмед или мустафа. Та да ти кажа защо фесче мамино! Защото на Субаруто съединителя му беше заминал. Видя ли как изпуши? Първо тръгна да го тегли, но съединителя просто отказа започвайки да се трият дисковете и да пушат. Анадънму?
  • #24
    Анонимен ( преди 5 години )
    Колкото по-проходим е джипа,толкова по-далеч трябва да стига трактора! За съжаление истинският джип на приемлива цена е Лада Нива....
  • #23
    Анонимен ( преди 5 години )
    Който иска истински СУВ с истинско 4х4 си взема Форестър и не се занимава с глупости. Паркетниците дали са с предно или 4х4 няма особена разлика освен в цената. Това е положението другарки и другари!Който разбира на Субару се спира.
  • #22
    Анонимен ( преди 5 години )
    Никой не си е купил кола с предно защото много му харесва, всичко е до липсата на пари!
  • #21
    Анонимен ( преди 5 години )
    въпросът не е кой какво може да си позволи а кое е по практично.толкова ли ти е трудно да вденеш?
  • #20
    ко ( преди 5 години )
    философе,като не можеш да си позволиш джип,си взимай ван на газ и предно тогава :д
  • #19
    Анонимен ( преди 5 години )
    По принцип кросоувърите са по-опасни от останалите автомобили поради високия си център на тежестта. Кросоувърите с единично задвижване пък, са два пъти по-опасни от стандартните.
  • #18
    Анонимен ( преди 5 години )
    факте и какво че на запад предпочитат сув?какво от това? на други места пък ну ги искат. това е мо.да която ще отмине. минивана е по практично от всякъде за дълъг път. това е факт а не твоето което е констатация.
  • #17
    Анонимен ( преди 5 години )
    До НЕразбирача на хибридите с Lexus RX450hНе си се качвал никога на хибрид на тази японска марка. Ако се беше качвал нямаше да напишеш такава велика глупост, че батерията свършвала и оставал само на предно. Батерията можеш най много до 20% да е изтощиш лъжецо. Преди да ги стигне обаче от ДВГ започват да се прехвърлят енергийни потоци, които започват да я зареждат. Другия път по-леко с лъжите защото тук има хора които е имат тази кола!
  • #16
    Факт! ( преди 5 години )
    По долу писалите нямат връзка с реалността в Западна Европа SUV са предпочитани никой не ще повече миниванове.Естествено българина живее на гарубляня и си няма представа от съвременният автомобилен пазар.
fallback
Последни