IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Петте най-забележителни всъдехода на автосалона в Париж

Тези машини придават особен колорит на иначе бедното на подобни модели изложение

Петте най-забележителни всъдехода на автосалона в Париж

Автомобилното изложение във френската столица Париж се е свило по отношение на премиерите. В Европа вече стана срамно в двигателите да се изгаря дори дизелово гориво. Следователно, всъдеходите на автосалона са доста малко. Но все пак има някои, които заслужават внимание.

Land Rover Series I

Топ 5 на най-готините всъдеходи от автосалона в Париж

Точно така се случи: кървавата Втора световна война се превърна в тласък за появата на култови всъдеходи, след което хората изпитаха нужда от здрави улитарни машини. Нещо средно между лек автомобил и трактор. Първо, за да разоре полето, после да овършее, а след това да стигне до пазара по разбитите пътища.

Първият бе Jeep CJ - леко облагородена версия на армейския Willys. Сър Морис Уилкс използва американските разработки в изграждането на прототипа Center Steer - бъдещето на Land Rover. В резултат на това през 1948 г. британците представят концептуално подобна, но технически напълно различна кола на автосалона в Амстердам. Заради недостига на стомана се налага британският рамен всъдеход да стане алуминиев, вратите се предлагат още в базовия вариант (макар че брезентовият покрив трябва да бъде поръчван допълнително), има и 4-степенна механична скоростна кутия.

Такова интересно наследство не може да бъде загубено, разумно решават в завода на Land Rover Classic, и стартират програмата Reborn ("Възраждане"). Накратко, английските експерти предпримат пълно възстановяване на първите всъдеходи от Series I. Оригиналната кола е демонтирана до последния винт, някои части са възстановени, а други направени отново. Резултатът е рядкост в състояние "като от конвейера". Именно такъв екземпляр с 1.6-литров бензинов двигател с мощност 50 к.с. и фарове, скрити зад радиаторната решетка (такива Land Rover произвежда преди 1950 г.), бе докаран в Париж. И тук, както се казва, без коментар - качеството на възродената Series I може лесно да бъде оценена само по снимка. А цената е напълно подходяща - като за нов Range Rover.

Suzuki Jimny

Топ 5 на най-готините всъдеходи от автосалона в Париж

Ако елегнатнтият и възроден Land Rover е цел за колекционерите, то новият Jimny е адресиран за масовата публика. И не се отнасяйте към този автомобил като към "малка количка" за момиченца. Тъй като е голям рискът крехката дама просто да не се справи с управлението на този покемон. Помнете - Jimny все още е рамен, истински и груб. Широчината му леко се е увеличила, но височината също, което при дължина от 3645 мм и междуосие от 2250 мм ни кара да си припомним за накланянето и друсането. Задните спирачки са барабанни, а кормилното управление - архаично. И макар в оборудването вече да има стабилизираща система, шест въздушни възглавници и дори усъвършенствани асистенти като автоматично спиране в случай на опасност от удар, Jimny настоява за и шофьорски умения - трябва да знаете как да общувате с него.

Феновете на всъдеходите обаче са във възторг - просветът е увеличен от 190 на 210 мм, останалата част от геометрията също е наред. В задния мост е вграден самозаключващ се диференциал, рамата е подсилена. Двигателят е нов, по-силен и без съмнителни модерни "добавки" - 1.5-литровата атмосферна бензинова "четворка" развива 102 к.с. и 130 Нм. Алтернатива на петстепенната механична трансмисия е четиристепенната автоматична. В крайна сметка се е получило нещо от старата школа, а може би и надеждно. Във всеки случай е уникално - в този сегмент единствената алтернатива на Jimny е руската Lada 4x4. Затова Suzuki не напразно докара и първото си Jimny на автосалона и на основателя на рода не му се наложи да се срамува от новото поколение.

Booxt

Топ 5 на най-готините всъдеходи от автосалона в Париж

Във Франция има малко офроуд терени, да не говорим за истинска пустиня. Поради това местната фирма Booxt предлага на клиентите да се позабаляват в пясъците на Мароко - шестдневен тур струва 1490 евро на човек. Препоръчваме тази сума да бъде смело бюджетирана, ако изведнъж у вас изникне желание да си купите офроуд бъги. В противен случай няма как да разберете възможностите му.

В гамата на Booxt има три модела: Scorpik, Grand Raid и Trophy, с базови цени от 29 800 до 52 800 евро. Дизайнът е типичен за такъв вид техника: пространствена рама, окачване с дълъг ход със спортни амортисьори и подходящите за целта гуми Michelin и BF Goodrich. Зад гърба на екипажа е двигател на Peugeot: бензинов 4-цилиндров с обем от 1.6 литра и мощност 115 к.с., или двулитров турбодизел, развиващ 200 коня. Как върви такова бъги? На който му стиска, сам да разбере.

Dacia Duster

Топ 5 на най-готините всъдеходи от автосалона в Париж

Той е евтин и не е рамен, но все пак е готин. Първо, Duster се харесва в много страни заради проходимостта и издръжливостта си, с които могат да се похвалят малко други кросоувъри. Новото поколение на модела остана ненатрапчиво, но интериорът значително добави към комфорта. Дори се появи мултимедия с поддръжка на Apple CarPlay и Andriod Auto.

И на второ място, Duster получи силен двигател от Mercedes. В Париж бе показана новата модификация на компактния всъдеход с бензинов турбо 1.3 TCe, съвместна разработка на алианса Renault-Nissan и Daimler. Подобен мотор, например, се поставя и на Mercedes-Benz A-класа. Четирицилиндровият с директно впръскване на Duster развива 130 к.с. и 240 Нм, или 150 сили и 250 Нм. С такова "въоръжение" колата определено ще стане по-бърза, но проходимостта засега е под въпрос - задвижването на четирите колела с 1.3 TCe ще бъде налице едва догодина.

Mercedes-AMG G 63

Топ 5 на най-готините всъдеходи от автосалона в Париж

Новото поколение на G-класата все още ес ползва с голям авторитет, така че тази селекция на всъдеходите от автосалона в Париж не можеше да мине без емблематичния германец. Освен това във френската столица бе докаран "напомпания" G 63 в специалната черно-червена версия Edition 1 с четирилитров V8 битурбо, форсиран до 585 к.с. и 850 Нм. С този двигател 2.5-тонният автомобил се изстрелва от място до 100 км/ч за 4.5 сек, а максималната му скорост е ограничена до 220 или 240 км/ч (по желание). И офроуд качествата не са пострадали: понижаващите предавки и блокажът са си все още там.

Снимки: Производителите

Тагове: suv
0 от 500