IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият екостандарт изигра лоша шега на Европа

След скока на продажбите през август последва сериозен спад

Новият екостандарт изигра лоша шега на Европа

От 1 септември в Европа действа новият екологичен стандарт WLTP, който прати в историята остарелия и неотговарящ на реалностите протокол NEDC. Месец след неговото въвеждане вече може да се направи реално оценка на въздействието му на пазара в ЕС.

Новият екостандарт изигра лоша шега на Европа

Въпреки очакванията на някои експерти, „ефектът WLTP” не се оказа катастрофа, но последствията от неговото въвеждане ще се помнят дълго време. Заради новия протокол за проверка на разхода на гориво и вредните емисии, всички актуални модела на пазара трябваше да преминат нова сертификация. Затова през август търговците направиха опит да се отърват от старите модели, като предложиха сериозни отстъпки и други стимули за клиентите.

Всичко това доведе до ръст на продажбите през последния месец от лятото, което по принцип е „мъртъв” сезон за автомобилните търговци. Авторитетната агенция JATO Dynamics регистрира най-големия месец ръст на продажбите за последните 20 години – плюс 30% до 1,17 млн. Предишният рекорд беше през ноември 2009 г., когато скокът е с25%.

През септември обаче вместо очакваното увеличение на продажбите, хаактерно за този месец на годината, повечето производители отчетоха сериозен спад. Според агенция Reuters, в Германия регистрацията на нови коли за първия есенен месец, през който по принцип пазарът се оживява, е спаднала с 30% - до 200 000 единици.

На свой ред Automotive News Europe съобщава, че и във Франция се отчита намаление с 13% - до 148 752 продажби. Най-сериозни загуби регистрират марките Nissan (-76%), Audi (-55%), Jeep (-44%) и Volkswagen (-34%).  Все пак има и компании, при които се отбелязва обратната тенденци. Във Франция през септември увеличение записват Hyundai (+36%), Volvo (+29) и Toyota (+12%).

Експерти от автомобилния бранш коментират, че картината на пазара в ЕС не може да бъде обяснена само с ефекта от въвеждането на WLTP, но той определено играе сериозна роля. Например, при компания като Volkswagen, която беше принудена да спре предлагането на част от своите модели, които не са сертифизирани по новия екологичен стандарт.

Снимка: Mercedes-Benz
 

Тагове: wltp
0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до първия ( преди 11 месеца )
    Те са били готови бре – ъпдейтват измамния софтуер и покриват Евро 10 даже. Ама ги хванаха и сега гредЪ хъ-хъ-хъ.
  • #4
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Сега е момента да споменем че френските ч*кии както тук много хора им казват / Пежо&Ситроен / си взеха изпита по WLTP от раз за всички модификации а ВАГ-ините - НЕ!
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 месеца )
    Автомобилните компании са готови за загубят продажби но да не преминат на ел. автомобили. Някой яко ги субсидира това не се случва.
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    FenIX ( преди 11 месеца )
    Много е просто – тези които са се справили с покриването на новия тест WLTP са с + в продажбите, а тези които не са успели са с минус. Ако скоро не успеят нишата която оставят ще се запълни от други. Подобна ще е картината след време и при навлизането на електрическите коли. Автомобилния пазар става много динамичен – дизела отпада постепенно, хибриди и ел коли навлизат все повече. Вече няма как да се разчита на стари лаври и всички ще трябва да се напънат за да не „паднат от лодката“ ;)
  • #1
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Тъпчо ( преди 11 месеца )
    Е то това е като "зимата ни изненада", дори по-зле. Сняг може да завали внезапно, докато датата на въвеждане на WLTP е известна много отдавна.