Компанията Skoda представи своя концептуален модел Vision RS, който ще бъде основната премиера на марката на откриващия се днес автомобилен салон в Париж. Компактният хечбек демонстрира бъдещия дизайн на спортните модели на Skoda, в това число и на премиеника на сегашния Rapid.
Автомобилът е дълъг 4 356 мм, широк – 1810мм и висок – 1431 мм. Разстоянието между двете оси е 2650 мм, а обемът на багажника достига 430 литра. Той е изграден на платформата MQB, която ще се използва и за следващия Rapid (сегашният изполва старото шаси PQ 25).
Концептът Vision RS има 4 места в салона, но серийният Rapid ще бъде с 5. Не се изключва въмжността моделът да се появи в продажба под напълно нова име, докато сегашното да остане само за лифтбек, който да се прсдлага единствено на развиващите се пазари.
Показаният в Париж прототип се отричава значително от всички модели на Skoda, като това се дължи на спортния и агресивен дизайн. Това си личи най-вече при капака предната част и капака. Отзад хечбекът изглежда далеч по-спокойно и практично, като стъклото на багажника донякъде напомня на моделите на Volvo.
В салона на Vision RS е поставен прибиращ се централен дисплей. Има също така спортни седалки, метални елементи на предни панел и на вътрешната част на вратите. Динамичността на автомобила се подчертава от спротния волан и червената лента, преминаваща през салона.
Задвижването на прототипа е поверено на хибриден силов агрегат със сумарна мощност 245 к.с. В него основна роля играе 1,5-литров бензинов турбомотор TSI със 150 к.с., на който му помага електрически двигател със 98 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,1 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч. Агрегатът разполага с няколко режима на работа, в това число Sport, Normal и EV.
От компанията твърдят, че компактният хечбек изхвърля само 33 гр СО2 на километър, като на електричество може да измине до 70 км. Батерията с капацитет 13 кВт се нуждае от 2,5 часа за пълно зареждане от стандартната електропреносна мрежа.
Снимки: Skoda, Carscoops
Още снимки- в галерията горе.