Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Fiat ще предложи конкурент на Duster

Бюджетният кросоувър на италианците трябва да е готов до 2020 г.

Fiat ще предложи конкурент на Duster

Италианският производител Fiat работи върху кросоувър с ниска цена, който ще трябва да се конкурира с Dacia/Renault Duster. Това съобщава интернет-изданието Fiat Group World, според което компанията съвсем скоро ще обяви официално намерението си да пусне на пазара подобен автомобил.

Fiat ще предложи конкурент на Duster

Новият модел ще трябва да съживи дейността на завода FCA Srbija в Крагуевац. Fiat купи 2/3 от предприятието през 2008 г., а останалата 1/3 принадежи на сръбската държава. В Крагуевац първоначално се произвеждаха хечбеците Fiat Panda и Punto Classic, а след това и микрованът Fiat 500L (на снимката), който остана и единственият модел на конвейра.

Продажбите на 500L обаче не вървят добре, като за първите 6 месеца от 2018 г. от него са продадени 37 000 единици, което е с 16% по-малко от същия период на миналата година. Заводът FCA Srbija може да произвежда до 185 000 коли годишна, като в него работят 2400 души. Затова както Fiat, така и сръбската държава, са заинтересовани предприятието да работи с пълен капацитет.

Първата крачка в тази посока е пускането на хибридна версия на модела, която ще се казва Fiat 550L. Нейната поява е въпрос на дни, но едва ли интересът към хибриден модел ще промени сериозно положението в завода. Затова италианците работят върху кросоувър от сегмент B+, какъвто би трябвало да се търси на пазара. При това той няма да бъде подобен на Fiat 500X, който повторя технически Jeep Renegade и е на по-висока цена, а ще е достъпен модел по подобие на Duster.

Идеята на Fiat е новият бюджетен кросоувър да се предлага в Западна Европа като конкурент на Dacia Duster, а в Източна Европа и Южна Америка като конкурент на Renault Duster. Автомобилът е получил заводски индекс „Tipo 601”, като ще попълни гамата бюджетни коли на марката, в която влизат произвежданите в Турция и Бразилия модели Tipo, Mobi и Argo.

Снимка: Fiat

 

Тагове: fiat 500 duster fca
0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    1234 ( преди 8 месеца )
    Това ,че ще си изплатят дълга не ги прави добър автопроизводител ,а перфектен начин спекулантите да препечели някой друг долар! Самия факт ,че вече се мерят с бюджетния бранд на Рено-Нисан говори сам по себеси за какво добро състояние говорим. Концерна е на дъното, по-зле няма накъде никакви модели ,малко разновидности това е слабо подобие на автомобилния гигант от миналия век.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Shumi ( преди 8 месеца )
    За българина важи само едно: "Не е ли немско, не ми го хвали!"....Простаци.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Д ( преди 8 месеца )
    Абсолютно си прав. Серджо Маркионе е най-добрият автомобилен мениджър, наравно с Карлос Гон от Рено-Нисан последните 15 години. Въобще не подценявам неговия принос. Исках да наблегна на Майк Мейнли и ролята му при Джип. Чудя се просто как хората описват смъртта на Фиат-Крайслер, при положение че бизнесът им има прекрасни жизнени параметри. Та те ще си изплатят дълга до края на 2018, което само преди година беше немислимо.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    След смъртта на Серджо Маркионе, СЕО стана Майк Мейнли, който направи Jeep абсолютен бестселър и в САЩ, и в Европа Това в последните 2 месеца ли стана. Свери си часовника - още по времето на Серджо и точно заради него Джип стана бестселър. Добра посока беше поел, дано успеят да запазят тренда
  • #5
    5 rate up comment 1 rate down comment
    ttt ( преди 8 месеца )
    От сливането на двата автомобилни производителя през есента на 2014 г. стойността на акциите се увеличи с близо 350% - повече от ръста при която и да е друга компания в бранша.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Д ( преди 8 месеца )
    Фиат Крайслер са с най-бързо растящите маржове и обороти в САЩ. След смъртта на Серджо Маркионе, СЕО стана Майк Мейнли, който направи Jeep абсолютен бестселър и в САЩ, и в Европа. Не знам откъде си правите изводите?
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Не съм предубеден към марките, карам френска кола, но фактът, че Фиат са с най-лошите възможни продажби в Европа, а Крайслер и Додж са най-зле продаваните местни марки в САЩ, според мен е безпорен показател за качествата на тази компания.
  • #2
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Пешо ( преди 8 месеца )
    Абе това "типо 601" как са го замислили - предизвиква асоциации с фиат Типо и "трабант 601" и още преди да съм го видял вече някак си съм с предубеждение за това какво ще представлява...
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Голата истина ( преди 8 месеца )
    Нищо вече не може да спаси потъващия кораб!Фиат последно в миналия век е излизал на печалба.Всякакви еквилибристики,правят дори се пробваха да се продадът на китайците да 1 Е,но никой не ще търалеж в гащите.