fallback

Защо конските сили загубиха смисъла си

Надпреварата във въоръжаването при хиперколите само доубива удоволствието от карането им

Само допреди три десетилетия 200 конски сили означаваха сериозна спортна машина. Първото BMW M3 от 1986 имаше само 195 под капака. После автомобилите постепенно започнаха да стават по-тежки заради новите системи, а производителите компенсираха това с допълнителни коне. И след това в играта се намеси маркетингът.

Първото BMW M3 (E30) от 1986. Под капака имаше 195 коня - и те бяха предостатъчни да го направят една от най-приятните за каране машини на онази епоха. Снимка Chris Teagles

В наши дни сме свидетели на истинска надпревара във въоръжаването: появяват се коли с по 1000 коня, 2000 коня, а зловещият Devel Sixteen дори предлага пет хиляди коня от своя квад-турбо V16 двигател с обем 12.3 литра. Но има ли изобщо смисъл от тази "война на конските сили", както взеха да я наричат експертите? Никакъв, отговаря на това нашумелият блогър Анджело Учело.     12.3-литровият V16 двигател на Devel Sixteen развива 5007 конски сили - но има ли смисъл от тях?       Появата на Bugatti Veyron бе факторът, който засрами традиционните производители на суперколи и даде куража на по-малки компании да си спечелят име, залагайки на абсурдните числа. "Резултатът е истинско наводнение от ужасяващо проектирани машини за самоубийство, които дават на производителите си мечтаното медийно внимание, като изпреварят предишната най-бърза кола в света по един или друг начин", пише Учело в последния си коментар за DriveTribe - създадената от Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей платформа за ентусиасти.

В известен смисъл това, което се случва сега, напомня надпреварата във въоръжаването по време на Студената война. Тогава всяка от суперсилите имаше средствата да унищожи живота на планетата, и въпреки това продължаваше да трупа нови и нови.       Вторият модел на Rimac има четири пъти повече мощност от Porsche 911 GT3 - но далеч не е четири пъти по-приятен за каране     Не ме разбирайте грешно, мощните суперколи са нещо, което трябва да уважаваме и почитаме, пише Учело. Но те са инженерни постижения, а не машини за каране. "Проблемът е, че когато се фокусираш изцяло върху конските сили, всички други важни неща в колата са пренебрегнати за тяхна сметка. Защото удоволствието от карането не е в това колко силно ускорението по права линия прилепя гърба ти за седалката - удоволствието е в самия процес, в това как той те ангажира, в радостта, която носи. Мощността не е пропорционална на удоволствието. И от моя гледна точка, едно Porsche 991.2 GT3 с 493 коня е в пъти по-приятно за каране от, да кажем, Rimac C_Two, с 1887 коня", казва блогърът. .

fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    Mazda CX-5 викаш? Разбирам удоволствие от завоите, но 6,5 сек ускорение е прекалено малко по каквито и да е стандарти. Да не говорим за скърцащите пластмаси, за безумния инфотейнмънт, че на всеки над 1,75 му стърчи главата над стъклото, че няма никаква шумоизолация (по-шумна е дори от предната) и за всичко това искат 60000 лв. Това е двойно на това, което колата представлява в действителност. Достъпна спортна кола? Друг път.
  • #11
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз пък карам с около 10-15 км/ч над ограничението по принцип където позволява пътя. Това е по километраж. Реално съм с около 5 км/ч над ограничението, което според мен е напълно ок. Няма глоби, няма камери, няма радари и си пътувам спокойно и сигурно. Да обаче хора, като някои под мен, които се кандилкат по магистрала със 110 са много опасни за всики. С тази скорост вземе да изпреварва ТИР и минава цяла вечност докато го изпревари и прави колона и изнервя всички и забравя да се върна в лентатаси
  • #10
    До GTE ( преди 6 години )
    За съжаление една от причините пътищата в БГ да са толкова опасни са хора като теб. Да караш много под ограничението е неуважение към останалите водачи. 1991 бе друго - сега по пътищата има сериозен трафик. По Европа хората се уважават повече и всички карат с 90 при ограничение 90. И почти на никой не му хрумва да изпреварва, защото няма смисъл.
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Немците опорочиха и конските сили, както и дизела. Дай им нещо на тези некадърници и ще го 0се-рат тотално. Слагат по 2-3-4 турбини, директни впръсквания и какви ли не глупости, за да вдигнат многото коне за пред ***-ло-ум-ните фенове, които си мислят, че многото коне правят бърза и за кеф колата. Е да, ама не! Та същите тези фенчета без сиво вещество не гледат другите показатели. Немеца ти продава шлеп с високо тегло и много изцедени коне, които се развяват на куци магарета. Това е положението!
  • #8
    Ето тема ... ( преди 6 години )
    за развихряне на комплексарите със ширпотреба "спортисти"! )))
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    онзи с маздата къде забрави мацката и за какво ти е кола ако няма пред коя едно кръгче да завъртиш
  • #6
    Ахмед Мерчев ( преди 6 години )
    Че Devel Sixteen е също толкова фалшиво, колкото и моите побъркани брътвежи за Алиено Арканум.Признавам - те са малко по-добре. Нямат 5000 коня, но поне показаха някаква фалшива бричка. От мен освен некадърни рендери и голи обещания друго няма да видите.Замазах ви очите със селското хале и завлякох няколко *** инвеститора, сега си щракам с пръсти.
  • #5
    С 2 думи ... ( преди 6 години )
    ширпотребата се кефи и на ръчка с 100коня, а който си може на М-ки и AMG-та, над 600коня!Нагоре е за богати чичаци с малки пишляци ...
  • #4
    GTE ( преди 6 години )
    През 1991 година станах на 18 и взех книжка. От тогава съм имал доста коли. Най-бързите и мощни бяха по 200 коня например Мерцедес 2000 кубика бензин компресор.Та сега карам кола 100 бензинови коня, която тежи 1000 кг. За мен това вече е достатъчно. Карам с макс 110 км/ч освен когато изпреварвам, но не се юркам да го правя на всяка цена и без условия. Истината е че бързата кола е удоволствие, но и предполага към безрасъдство, дори и улегнали и някакво чуство на доминация из нашите ширини
  • #3
    Очко ( преди 6 години )
    Дизела е най-яката работа и най-евтина.
fallback
Последни