fallback

Защо конските сили загубиха смисъла си

Надпреварата във въоръжаването при хиперколите само доубива удоволствието от карането им

Само допреди три десетилетия 200 конски сили означаваха сериозна спортна машина. Първото BMW M3 от 1986 имаше само 195 под капака. После автомобилите постепенно започнаха да стават по-тежки заради новите системи, а производителите компенсираха това с допълнителни коне. И след това в играта се намеси маркетингът.

Първото BMW M3 (E30) от 1986. Под капака имаше 195 коня - и те бяха предостатъчни да го направят една от най-приятните за каране машини на онази епоха. Снимка Chris Teagles

В наши дни сме свидетели на истинска надпревара във въоръжаването: появяват се коли с по 1000 коня, 2000 коня, а зловещият Devel Sixteen дори предлага пет хиляди коня от своя квад-турбо V16 двигател с обем 12.3 литра. Но има ли изобщо смисъл от тази "война на конските сили", както взеха да я наричат експертите? Никакъв, отговаря на това нашумелият блогър Анджело Учело.     12.3-литровият V16 двигател на Devel Sixteen развива 5007 конски сили - но има ли смисъл от тях?       Появата на Bugatti Veyron бе факторът, който засрами традиционните производители на суперколи и даде куража на по-малки компании да си спечелят име, залагайки на абсурдните числа. "Резултатът е истинско наводнение от ужасяващо проектирани машини за самоубийство, които дават на производителите си мечтаното медийно внимание, като изпреварят предишната най-бърза кола в света по един или друг начин", пише Учело в последния си коментар за DriveTribe - създадената от Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей платформа за ентусиасти.

В известен смисъл това, което се случва сега, напомня надпреварата във въоръжаването по време на Студената война. Тогава всяка от суперсилите имаше средствата да унищожи живота на планетата, и въпреки това продължаваше да трупа нови и нови.       Вторият модел на Rimac има четири пъти повече мощност от Porsche 911 GT3 - но далеч не е четири пъти по-приятен за каране     Не ме разбирайте грешно, мощните суперколи са нещо, което трябва да уважаваме и почитаме, пише Учело. Но те са инженерни постижения, а не машини за каране. "Проблемът е, че когато се фокусираш изцяло върху конските сили, всички други важни неща в колата са пренебрегнати за тяхна сметка. Защото удоволствието от карането не е в това колко силно ускорението по права линия прилепя гърба ти за седалката - удоволствието е в самия процес, в това как той те ангажира, в радостта, която носи. Мощността не е пропорционална на удоволствието. И от моя гледна точка, едно Porsche 991.2 GT3 с 493 коня е в пъти по-приятно за каране от, да кажем, Rimac C_Two, с 1887 коня", казва блогърът. .

fallback
  • #22
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Вече няколко години опитвам да обясня особено на електропитеците, че нямам нужда от коне! Една от най-забвните за каране коли си остава Мазда МХ5 с нейните 160 коня!!!! Истинското каране е въпрос на завои и на търсене на лимита - тия коли с по 500+ коня в ежедневието е абсурд да им стигнеш лимита без да убиеш себе си (което не е проблем) или някой друг! А ако Поршето е 911 991.2 Spider изцяло подкрепям!
  • #21
    Аз ( преди 4 години )
    Моята е 78к.с. и си я карам винаги с кеф.
  • #20
    ( преди 4 години )
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Абсолютно вярно! И в днешно време повече от 200 коня не ти трябват! Както са казали колегите Мазда МХ5 е отговора за всичко, а ако си с малко повече пари в джоба Лотус Елис Ес (и ако сте с пари побързайте преди да го спрат и него). Всичко друго е чесане на его и мерене на еди какво.
  • #18
    до 112 ( преди 4 години )
    абсолютно вярно. За съжаление не става за хора над метър и осемдесет...
  • #17
    v-1 ( преди 6 години )
    А бе оставете го това хлапе с 6,5 секунди ускорение и инфотеймънти :))))) хаххаха - много се смях.МХ-5 е легендарен автомобил, и само някой който не го е карал и е гледал колите в интернета може да дрънка такива глупости.
  • #16
    Анонимен ( преди 6 години )
    Щом те вълнуват инфотейтмънт, секунди до 100 и цена значи толкова си и разбрал идеята на МХ5Радостното е че има достатъчно фенове на автомобилите и МХ5 се продава добре. И то вече двадесет години!
  • #15
    112 ( преди 6 години )
    Новото Мазда кабрио еуникален автомобил. Красив и много приятен за шофиране. Две мнения няма...
  • #14
    Анонимен ( преди 6 години )
    Дженди,първо се качи на MX-5 и тогава пак ела да съчиняваш глупости!186 цм съм висок и тежа 95 кг и Маздата ме събира прекрасно, чувствам се удобно, не ми е тясно, нито главата ми стърчи. Така, че лъжите знаеш къде да си ги завреш! А за обезшумяването пусни търсачката и ще видиш, че колата е доста безшумна сравнена с много от немските талиги, които уж са премиум. Хората са ти измерили децибелите при различни скорости. погледни ги и спри да лъжеш!
  • #13
    Анонимен ( преди 6 години )
    MX-5 исках да напиша
fallback
Последни