fallback

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Първият модел на нея ще бъде компактен хечбек I.D., който излиза догодина

Още преди три години компанията Volkswagen беше готова с концепцията си за платформа за електромобили, като представи първият си модел на нея – коцептуалния бус VW Budd-e. След това инженерите на германския производител започнаха преработка на шасито, за да може то да бъде приспособено за серийно производство. Работата вече е свършена и прен нас е серийният вариант на модулната платформа MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten).Част от компонентите по архитектурата са идентични с тези на платформата MQB, която е в основата на моделите на Volkswagen от последните години. По-важното в случая е, че шасито следва концепцията на мащабиране, тоест то може да бъде използвано за модели от различни класове и размери, а освен това и да получи батерии с различен капацитет.Самата батерия в случая е разположена под пода, като инженерите обещават, че тя ще може да се зарежда на 80% за половин час. За разлика от платформата на Tesla, във Volkswagen не са успели да добавят допълнителен багажник в предната част. При германските електромобили там са поставени радиаторът, зарядното устройство, блокът за управление на електрониката и стандартен 12-волтов акумулатор.Основният двигател е разположен на задната ос. Във Volkswagen сравняват внедряването на MEB с преминаването от „Костенурката” със задно разположение на двигагеля към „Голфа”, при който моторът е отпред. Тоест, с електромобилите си марката се връща към задното предаване, но ще има и модели с два електромотора. Съответно, задното окачване на всички коли на ток на VW ще е независимо, а предното - McPherson.Първият сериен електромобил на пратформата MEB ще бъде компактният хечбек Volkswagen I.D., чието производство ще стартира в края на 2019 г. в завода в Цвикау (Германия). След него ще излязат кросоувър и миниван в стила на легендарния Bulli. Ще има и модели под марките Skoda и Audi, като идеята на концерна Volkswagen е през 2022 г. на пазара да има общо 27 модела на MEB. Техният годишен обем на поризводство ще достигне 10 млн. бройки.Модернизацията на заводите заради преминаването към електромобили ще струва 6 млрд. евро. От тях 1,2 млрд. са инвестирани в предприятието в Цвикау, а 1,3 млрд. ще отидат за фабрикитите в Брауншвайг, Касел и Залцгитер, които ще поризвеждат акумулатори, електромотори, трансмисия и други компоненти за платформата MEB.Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen meb
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ти имаш ли нещо отпред ?
  • #2
    Анонимен ( преди 5 години )
    Багажника е отзад, където трябва да бъде
  • #1
    фермера ( преди 5 години )
    Къде е БАГАЖНИКА.Електромобилите са автомобили за градско движение и трябва място за торбите с покупки и чантите на децата.После разправяйте че ТЕСЛА била балон,ама има технология на електромобил със преден багажник.АУДИ и МЕРЦЕДЕС нямат
fallback
Последни