fallback

Volkswagen показа серийната си платформа за електромобили

Първият модел на нея ще бъде компактен хечбек I.D., който излиза догодина

Още преди три години компанията Volkswagen беше готова с концепцията си за платформа за електромобили, като представи първият си модел на нея – коцептуалния бус VW Budd-e. След това инженерите на германския производител започнаха преработка на шасито, за да може то да бъде приспособено за серийно производство. Работата вече е свършена и прен нас е серийният вариант на модулната платформа MEB (Modularen Elektrifizierungsbaukasten).Част от компонентите по архитектурата са идентични с тези на платформата MQB, която е в основата на моделите на Volkswagen от последните години. По-важното в случая е, че шасито следва концепцията на мащабиране, тоест то може да бъде използвано за модели от различни класове и размери, а освен това и да получи батерии с различен капацитет.Самата батерия в случая е разположена под пода, като инженерите обещават, че тя ще може да се зарежда на 80% за половин час. За разлика от платформата на Tesla, във Volkswagen не са успели да добавят допълнителен багажник в предната част. При германските електромобили там са поставени радиаторът, зарядното устройство, блокът за управление на електрониката и стандартен 12-волтов акумулатор.Основният двигател е разположен на задната ос. Във Volkswagen сравняват внедряването на MEB с преминаването от „Костенурката” със задно разположение на двигагеля към „Голфа”, при който моторът е отпред. Тоест, с електромобилите си марката се връща към задното предаване, но ще има и модели с два електромотора. Съответно, задното окачване на всички коли на ток на VW ще е независимо, а предното - McPherson.Първият сериен електромобил на пратформата MEB ще бъде компактният хечбек Volkswagen I.D., чието производство ще стартира в края на 2019 г. в завода в Цвикау (Германия). След него ще излязат кросоувър и миниван в стила на легендарния Bulli. Ще има и модели под марките Skoda и Audi, като идеята на концерна Volkswagen е през 2022 г. на пазара да има общо 27 модела на MEB. Техният годишен обем на поризводство ще достигне 10 млн. бройки.Модернизацията на заводите заради преминаването към електромобили ще струва 6 млрд. евро. От тях 1,2 млрд. са инвестирани в предприятието в Цвикау, а 1,3 млрд. ще отидат за фабрикитите в Брауншвайг, Касел и Залцгитер, които ще поризвеждат акумулатори, електромотори, трансмисия и други компоненти за платформата MEB.Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen meb
fallback
  • #13
    Цугцванг ( преди 5 години )
    Ха-ха, смешниците вагонетки те! Какъв е тоя 12В акумулатор отпред? Нали да не би да има дизел за припалване скрит в багажника? Пълен фарс са тия.
  • #12
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тази платформа е старата на Рено. Купуват я евтино.
  • #11
    Анонимен ( преди 5 години )
    Иначе отсъствието на предния багажник е напълно оправдано с оглед на малката предница но при по-големите модели нищо не пречи да имат и преден
  • #10
    Анонимен ( преди 5 години )
    (Е-голф струва 75000 лв. или горе долу колкото бюджетната Тесла която още не съществува и има същия пробег.)Не е баш същия има 200км според метода по който сравнява Тесла (ЕРА) отделно разликата в ускорението е като между Леон Купра и Леон с 1-литров мотор което естествено няма никакво значение
  • #9
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ае Telstar ли си, обратното на остър ли си, на интересен ли се правиш ? Сега като нямаш багажник отпред, да не си умрял ?
  • #8
    TELSTAR ( преди 5 години )
    Антифриз ако са с охлаждане батериите.Балон не знам си кво Теслата, ама наистина, защо някакви вчерашни гащници могат да правят коли на ток 4x4 (само със задно не произвеждат вече) и винаги с два багажника, а гениалният немски инженер да не може? Начи хем имаме отпред електромотор, имаме отзад електромотор, имаме контролер, имаме бързо зарядно и два багажника. А немеца НЯМА отпред електромотор, но НЯМА и багажник. Кой ще ми отговори конкретно на този въпрос без увъртане ама тва, ама онова...?
  • #7
    ZaZ ( преди 5 години )
    Е що има антифриз туй нещо, или е за чистачките течността?
  • #6
    Анонимен ( преди 5 години )
    Поредната ВАГенска простотия.Хубавото е че отново са е направили само на кника и това недоразумение няма да види свят. Иначе обещания и фантастични характеристики ще слушаме колкото си искаме от царете на лъжите и манипулациите от попФолк с Ваген.Нормалните фирми и инженери слагат батериите в шасито или под задните седалки и така намаляват центъра на тежестта и колата не се лишата от пространство в купето и багажника,но вурстовете са решили друго да вдигат центъра на тежестта и да няма багажник
  • #5
    Анонимен ( преди 5 години )
    Тази платформа от първата А-клас има достатъчно място в пода, но инженерите са решили, че е по-лесно да няма багажник отпред и да сложат мотора отзад като така намаляват и обема на задния багажник.
  • #4
    Анонимен ( преди 5 години )
    дошо иска багажник и отпред да може повече буркани да си кара от село !
fallback
Последни