Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Jaguar Land Rover въведе тридневна работна седмица

Причината: рязко спаднало търсене заради Brexit и отлива от дизела

Jaguar Land Rover въведе тридневна работна седмица

Най-големият британски автомобилостроител Jaguar Land Rover въведе тридневна работна седмица в една от фабриките си заради рязко намалялото търсене за дизелови двигатели. Компанията потвърди, че "временно" ще намали работното време на половината от своите около 2000 работници в завода в Касъл Бромич, но засега няма да прибягва до съкращения.

Jaguar Land Rover въведе тридневна работна седмица

Засега работниците си остават на пълните заплати, независимо от съкратеното почти наполовина работно време. The Financial Times коментира, че мярката е предизвикана както от намаляващото доверие в дизеловите двигатели, така и от спада в потребителската увереност във Великобритания заради Brexit.

Преди няколко дни главният изпълнителен директор на JLR Ралф Шпет предупреди, че излизането на страната от ЕС на 30 март догодина може да принуди компанията да съкрати десетки хиляди работни места. До момента съкратени са около хиляда души, предимно временно заети, от общо 40-те хиляди служители в компанията.

Откакто индийският консорциум Tata я откупи от Ford преди десетилетие, Jaguar Land Rover бе образец за стабилно развитие и през 2016 година отчете най-високите продажби и най-голямата печалба в историята си.

Jaguar Land Rover въведе тридневна работна седмица
Изпълнителният директор на JLR Ралф Шпет предупреди, че компанията може да бъде принудена да съкрати "десетки хиляди" работни места заради Brexit

Несигурността около Brexit и растящите рестрикции срещу дизела обаче доведоха до спад в последните месеци. По данни на асоциацията на автомобилните търговски на Острова покупките на нови дизелови автомобили са спаднали с 30% от началото на тази година.

Съкращения са в ход и в завода на Nissan в Съндърланд - най-голямото автомобилно предприятие във Великобритания. Говорител на влиятелния синдикат Unite заяви, че това е резултат от "хаотичното и неумело водене на преговорите за Brexit от правителството, което създаде несигурност в британската автомобилна индустрия и изобщо в промишления сектор". Синдикатите твърдят също, че действията на правителството за отказ от дизела и изобщо двигателите с вътрешно горене в полза на електрическото задвижване са необмислени и недобре координирани, което също е навредило на автомобилната индустрия.
 

Тагове: jaguar land rover brexit
0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До последния ( преди 4 месеца )
    Няма много логика да сравняваш XF с Акорд. Кое е по-здраво е ясно, но лукса на салона на британеца е съвсем друг клас спрямо масов автомобил - пък бил той и Д сегмент.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    някой си ( преди 4 месеца )
    класациите не ги правя аз. Виж последното на whatcar.co.uk (те са си британци). Справка - положението на Range Rover в класа големи SUV и на Jaguar при автомобилите. Между другото, Evoke и Velar са на половината от чистия ми годишен доход. Този на жена ми не го броя. Цената на HF започва от там където свършват топ моделите на Хонда Акорд. Е трябва човек да е луд да си купи Jaguar.
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До някой си ( преди 4 месеца )
    Киселяк ти идва нещо гроздето, а? Когато имаш пари за да си купиш някоя от тези марки - тогава ще имаш право да коментираш.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    При криза го отнасят първо производителите на луксозни стоки.
  • #4
    4 rate up comment 9 rate down comment
    ей тоя ( преди 4 месеца )
    аа чакай! от поне 15 години рено е абонирано за последните места по качество и надеждност и то във всяка такава класация, навсякъде по света!
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    някой си ( преди 4 месеца )
    А дали това, че Jaguar и Land/Range Rover нямат никакъв шанс да бъдат изместени от послените места в класациите за надеждност няма нещо общо с намаленото търсене.
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    vanko ( преди 4 месеца )
    От Брекзита губи Англия и печели ЕС.Нисан започна вече да прехвърля пдството в Европа.Микра се прави във Франция а Нот в Испания.Търси се място и за новия Кошкай който със сигурност няма да е в Англия.След Брекзит Англия ще замени Русия като най-големия вносител на японски секънд хенд коли с десен волан.В такава страна авто индустрията бъдеще няма,подобно на България.
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    затишие преди Брексит..