IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Създателят на McLaren F1 измисли как колите да станат два пъти по-леки

Компанията на Гордън Мъри представи новата технология iStream Superlight

Създателят на McLaren F1 измисли как колите да станат два пъти по-леки

Британската компания Gordon Murray Design (GMD), основана от създателя на суперколата McLaren F1 – Гордън Мъри, представи еволюционното развите на технологията iStream, което се казва Superlight. Създадената с негова помощ конструкция е два пъти по-лека от стоманения си аналог, като едновременно с това е по-твърда, по безопасна и по-надеждна.

Създателят на McLaren F1 измисли как колите да станат два пъти по-леки

В основата на платформата iStream Superlight е високоякостна алуминиева рама с панели от преработени въглеродни композити. Благодарение на това, модулната конструкция може лесно да се адаптира към автомобили от всеки клас – от компактни малолитражки до товарни фургони. Намаляването на теглото е постигнато с използване на тънкостенни тръби и панели с вътрешна мрежа.

Освен новата платформа, GMD представи и седалки, създадени по технологията iStream,  които са с 30% по леки от обичайните. Първият модел, на който ще бъдат поставени шасито и седалките, е спортната кола T.43. Тя е оборудвана с 1,5-литров турбомотор с мощност 223 к.с. и 6-степенна механична скоростна кутия. Теглото на колата е 850 кг., което прави съотношение 262 к.с. на ток. Такива показатели има Ford Mustanh Shelby GT-H.

Създателят на McLaren F1 измисли как колите да станат два пъти по-леки

Технологията iStream или по-точно нейният вариант с името Crabon, също така е използана и при суперколата TVR Griffith. Каркасът на автомобила е направен от карбон, стомана и алуминий.

Снимки: GMD
 

Тагове: istream superlight
0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Компактна кола преди 20 години с опция климатик. Компактна кола сега със стандартни екстри колкото луксозна кола преди 20 години. Хем искаме играчки хем искаме да са без пари. Иначе ако не искаш играчки имаш коли за 20к
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Заплата преди 20 години - 250 лева, заплата днес - 550 лева.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    На първо време да измислят как да станат по-евтини. Компактна кола преди 20 години - от 12 000 лв. Компактна кола днес - от 25 000 лв.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дачия са във възторг от това "откритие".
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    125412 ( преди 1 година )
    Пълен смях, това е приложимо само в супер скъпи коли. Невероятно, революционно! Как никой не се беше сетил да замени стоманата с карбон? Пълен тaшaк са англичаните, само хвърлят бомби с великите си открития, то не бяха двигатели на вода, въздух и кал... сега ново "откритие", че карбона е по-лек от стоманата.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Див козел ( преди 1 година )
    Ми сложи й две торби с пясък в багажника, като ти е лека. Другия вариянт е да си вземеш тежка кола, ама па да не ти харесва! Инак моята Мазда6 GH 2.0 155кс. въпреки, че не ми създава проблеми не е идеална, но си ми харесва. Така де и аз не съм идеален, все пак се опитвам да живея със себе си. Айде живи-здрави!
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Моят меган е с такава конструкция, а е 1998 г. Всички крадат от Рено.
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И къв "минус " има по-лекото купе? Ще го издуха вятъра ли? Затова ли вс.се стремят към намаляване на масата?
  • #1
    5 rate up comment 8 rate down comment
    ... ( преди 1 година )
    Браво! Най-накрая нещо революционно и при автомобилите. Дано само си струва парите, че то винаги е проблема в парите. Но лекото купе си има един минус, спрямо тежкото. Ще ви оставя сами да помислите какъв е минуса. Тази причина е единствената, поради която не харесах последната Mazda6! Всичко друго в нея е идеално за цената си!