IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Швейцария направиха най-тежкия електромобил в света

Самосвалът Komatsu HD 605−7 тежи над 120 тона, когато е натоварен напълно

В Швейцария направиха най-тежкия електромобил в света

Специалисти от няколко научни института от Швейцария разработиха 58-тонен самосвал Komatsu HD 605−7, който има товароподемост 65 тона. Машината стандартно се оборудва с дизелов двигател, който обаче е заменен от електрически агрегат. Тя е получила името Lynx и поставя два световни рекорда, тъй като става най-големият и най-мощен електромобил на света.

В Швейцария направиха най-тежкия електромобил в света

Построяването на това „зелено чудовище” е отнело година и половина на създателите си. Те са оборудвали гигантския камион с литиево-йонни батерии с капацитет 700 кВт/ч, чието тегло е 4,5 тона (горе-долу толкова тежат два стандартни електромобила със средни размери). За да се добие представа за размера на камиона, трябва да се уточни, че диаметърът на гумите му е 2 метра.

Машината вече се използва от миньорска компания, която се възползва максимално от нейните предимства. При спускане тежащият над 120 тона (когато е натоварен) камион натрупва отделяната при спиране енергия в акумулаторите. След това тя се използва при изкачване, когато машината е по-лека.

Ако Lynx успее да преодолее успешно всички тестове, инженерите обещават да построят общо 8 такива машини. Освен, че са екологично чисти, те имат и други голямо предимство – напълно тихи са, което ги прави идеални за използване в градски условия.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    аоаоаоа ( преди 5 години )
    Идеален е за градски условия щото в синя зона няма да плаща и ще си джитка по витошка.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    гост ( преди 5 години )
    Швейцария разработиха 58-тонен самосвал Komatsu HD 605
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 5 години )
    Еми това е швейцарска мина - камиона се спуска пълен със златни кюлчета и пачки банкноти и излиза празен.
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Абе не разбрах...камиона се изкачвал лек от мината, пък влизал натоварен...Аз такива глупости не съм чувал....
  • #6
    9 rate up comment 0 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 5 години )
    Изглежда като играчка пред БЕЛАЗ 75710.
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Ауто билд за 2 лева ( преди 5 години )
    Кога ще излезе хартиен вариант на този сайт?Ще е идеален за условията на "Water closet" !Komatsu е "разработен" от японци."Машината стандартно се оборудва с дизелов двигател"...,да ама трябва да се допълни:който задвижва генератор, а той захранва електродвигателите, които движат "самосвала".Половин годишното геройство с построяването на "зеленото чудовище", ще приключи с използването му за разнасяне на тонове банкноти в нашата Република-Швейцария на Балканите.Цацаров не ще му се изпречи.
  • #4
    24 rate up comment 0 rate down comment
    тираджия ( преди 5 години )
    Естествено, че е идеален в градски условия. Сече ти пътя някой турбо дрифтър и направо го правиш на лепенка.
  • #3
    25 rate up comment 0 rate down comment
    fan. ( преди 5 години )
    "...идеален за ползване в градски условия."?!?!?! Тия в този сайт съвсем са се сдухли!!!!
  • #2
    29 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 5 години )
    Значи според статията камионът винаги трябва да разтовари преди да дойде изкачване, щото иначе не знам как ще стане по - лек като се изкачва... Много некадърна статия, нищо за зареждане, нищо за пробег... И да това последното с градско каране на 120 тона камионче просто кърти...
  • #1
    31 rate up comment 1 rate down comment
    Цеко ( преди 5 години )
    и какво по-точно би правил този самосвал в градски условия, че ми е интересно?