
Преди 13 години компанията Bugatti представи първия Veyron с двигател W16, който развиваше невероятните за времето си 987 к.с. По-късно инженерите успяха да увеличат мощността до 1187 к.с., а през 2016 г. моделът Chiron получи 1479 к.с. Същият силов агрегат се поставя на версиите Chiron Sport и Divo.
Има обаче и неприятни новини за феновете на марката. Пред Autocar генералният директор на Bugatti Стефан Винкелман призна, че този W16 е последният по рода си такъв мотор и негово ново поколение на се планира.
От друга страна Винкелман добавя, че потенциалът на двигателя не е изчерпан и в съвсе; скоро време ще се появи негова още по-мощна версия. Тя ще бъде и последната, след което Bugatti ще премине към хибридизация на суперколата си.
Впрочем, в компанията нямат избор и са принудени да залагат хибридни и електрически агрегати, за да могат да покрият екологичните норми. Затова и целта пред производителя е да се сдобие с електромотор и батерия, които да предлагат същата производителност, с каквато разполага и W16 моторът, за да може те да бъдат достойни за колите на Bugatti.
Снимки: Bugatti